Diferencialni par na PCB

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Duben 24 18:07:49 CEST 2008

Ahoj,

> Predpokladam ze mluvis o vzdalenosti polygonu od signalu, moc si ale
> jisty nejsem. Za to uz me peskuje Balu. Skutecne se okolo tech paru
> nevyskytuje nic co by pracovalo s tak vysokou frekvenci, vse ostatni je
> v podstate na 0Hz.

Ano presne o tom hovorim.

> Pred kreslenim jsem se do chytrych knih podival (bohuzel je nemam ted u
> sebe), ale myslim ze se tam konkretne u diferencialniho paru paslo ze
> vzdalenost dalsich signalu od jednoho vodice by mela byt 2x az 4x vetsi,
> ale ne nez sirka vodice, ale sirka mezery (ted jsem si na to vzpomnel).
> Z toho mi tedy vychazi, ze se jedna predevsim o pomery vazby mezi
> signaly v paru a ostatnimi, ktera by mela byt nekolikanasobne mensi.

Je to tak. Ked som robil pred 7 rokmi phd, diferencialne pary boli akurat v
plienkach aj s obvodmi, ktore ich pouzivaju. Vazba, indukcna a kapacitna
voci okoliu by mala byt co najmensia, teda co najvacsie vzdialenosti od
ostatnych signalov a najmensie slucky. Tu sirku vodica som povedal preto,
lebo prudova hustota pod vodicom ma Gausovsky piebeh a 6x sirka vodica by
mala byt uz o.k. Samozrejme dostatocne uzkym vodicom. Okrem spomenutych
vazieb mas este vazbu galvanicku, teda gnd plochou pod vodicmi.

> si myslim dodrzuju, nastavil jsem specialne pro pary jinou class s vetsi
> clearance hodnotou.

To je dobre, len musis dat vhodnu hodnotu.

> Simulace, no, ted na to neni moc casu, ale zkusim
> to, zadny program nepouzivam, takze nez se v tom naucim ...

Sonet je jediny free, ktory poznam. Ale nie je na vsetko a vysledky treba
brat orientacne. Ale na to, aby clovek dostal aspon obraz o rozleni pola, to
staci.

> Z toho co se zatim napsalo mi tedy vypadlo to ze se nemam pokouset
> pouzivat i kratke useky s jinou impedanci - opraveno, vykaslat se na
> kompenzaci rozdilne delky vodicu v paru - opraveno.
> Jestli ma nekdo chut se na to podivat podrobneji, tak muzu poslat
> originaly v Eaglu. Verejne to davat nebudu, to by byla moc velka ostuda.
> :-)

Ja Eagle aj tak nepouzivam, takze poradit moc nemozem, aj keby som chcel. A
bat sa nemusis, kazdy raz zacina a vsetko je to len otazka preciznosti,
detailov, teoretickej nadupanosti a praktickych skusenostiach.

> Doporucovano knihu si poznamenam a sezenu. Diky.

Myslim, ze Graham a Johnson vydali tituly dva. V tom druhom by mali byt uz
aj diferencialne pary. Tituly najdes na Amazon-e a ostatnych knihkupectvach.

> Byla by jeste nejaka dalsi doporuceni?

Ano, pozriet si teoriu vedeni a anten a podla toho volit dlzky vodicov
l/2,l/4 a podobne. Okrem toho, ja osobne by som volil pady a prechodky
kruhove namiesto 6-uholnikov. Ale to je uz prilis velka teoria a nechce sa
mi to rozpisovat, suvisi z geometrickym faktorom.

A.