elektronika ve volvu

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Úterý Říjen 9 23:25:59 CEST 2007

Me ted uplne totez dela Renaul Espace. Je to navic zavisle na teplote motoru.
Kdyz je studeny, je to OK, cim teplejsi je, tim je to horsi. Nejhorsi je to v
situaci kdy se na chvili chcipne a po chvili zase nastartuje (typicky nakup v
hyperbaraku). Do servisu (spolehlivy vesnicky noname bez notebooku, zato se
selskym rozumem) to povezu az pristi tyden, ale odhaduji to na spatne nejake
teplotni cidlo nebo lambdu. Doposud mi tam vzdy podobne zavady napoprve
opravili (u Espace jakoz i u predesleho Fiata Croma) a vetsinou to bylo prave
nektere z cidel ridici jednotky.

Jakub Serych

________________________________

	From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
On Behalf Of dejfson
	Sent: Tuesday, October 09, 2007 11:07 PM
	To: HW-news
	Subject: ot: elektronika ve volvu

	Zdravim
	chtel jsem se zeptat na takovou ot vec. Je to tak 3 roky nazpet se mi
do ruky dostala zajimava brozurka (z TCS) ve ktere
	byla roztridena auta podle poctu zavad a navic u kazde znacky tam
byly uvedeny nejcastejsi zavady. Chtel jsem to najit
	a nikde o tom na netu neni ani zminka. Jedine co jsem nasel je nejaka
ekvivalentni statistika od adacu, nikde jsem ovsem
	nenasel statistiku nejcastejsich zavad pro danny model/rok vyroby.
Nevi nekdo kde se takova vec da sehnat?

	Jde mi totiz o nasledujici. Mam volvo v40 z cca 2002 roku a zacala se
na nem objevovat velice neprijemna zavada: pri vyrazeni
	z cekokoliv na neutral se spatne ustaluji volnobezne otacky. Misto
toho aby otacky sly plynule na cca 700ot/min, tak klesnou
	jeste niz (tak na nejake 300/400) a pak 'neco' zapracuje aby se
otacky dostaly znovu na ty standardni volnobezne. Obcas se stava
	ze cela ta regulace zacne oscilovat s tim ze nekdy se volnobezne
otacky ustali na spravne hodnote, obcas se ovsem take stane
	ze se oscilace kolem tech 700ot/min zvetsuji az do okamziku kdy motor
chcipne.

	byl jsem s tim uz asi 10x v servisu, 'experti' to vzdycky zapoji na
pocitac, nic nezjisti a poslou mi fakturu na 300 euro. Uz jsem takto
	zaplatil 1000eur s tim ze se to dostalo do stadia kdy auto ted
fungovalo cca 2 mesice, ovsem vcera to zacalo nanovo.

	tak jsem se chtel podivat do tech statistik jestli se treba nejedna o
jednu z techto zavad.

	no v kazdem pripade kdyby mel nekdo napad na co se mam podivat/co mam
promerit/proverit byl bych povdecen. ja bych potom tomu 'expertovi'
	(mimochodem je to autorizovany servis!) vysvetlil at se na to mrkne.

	diky

	d.