Kviz na piatok: sumator s operakmi

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Květen 18 17:39:58 CEST 2007

dovolil som si ze sve zahradecky taky maly kviz na piatok :-)
Mame sumator s operakmi. Chceme tri vstupy, styri vystupy. Presny pocet nie je dolezity. Orientacna schema zapojenia je tu http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/kviznapiatok/schema.pdf
Zmerana frekvencna charakteristika jedneho kanala (t.j. jeden vstup, jeden vystup, ostatne obvody neosadene) je zobrazena tmavo zltou ciarou tu http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/kviznapiatok/frekvchar.png
-3dB ma niekde na 80MHz co je velmi dobre. Zapojenim vsetkych troch vstupnych obvodov sa ale dost zdegraduje a rozmyslam preco (svetlo-zlta). Operak samotny nema problemy budit 100 Ohmovu zataz, takze paralelne zapojenie 4x390R na zbernici by nemusel byt problem. nejake napady preco sa frekvencna charakteristika tak zhorsi? Faza ide do pr**dele samozrejme s nou.
b.