Cidlo vlhkosti pudy?

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Neděle Červenec 8 08:16:01 CEST 2007

Ahoj,

> V principu souhlasim v podstate se vysle puls ten je prostredim nejak
> zpomalen a transformovan na druhem konci je prijat a vyhodnocen. Pricemz
> z parametru prijateho signalu se urcuje dieletricka konstanta. Z ktere se
> pak ciste matematicky ziska vlhkost.
> Jak TDT tak TDR patri mezi reflektrometrické metody.

Suhlasim.

> Pokud jde o cidla virrib tak autori vyslovne uvadi, ze pracuji v casove
> oblast metodou TDT, v skriptech Pedologie co tu mam je to cidlo dokonce
> uvedeno jako ukazka cidla TDT. Nicmene v realu jsem ho nevidel a i tak ho
> hosi cele zalevaji nejakou hmotou. Muj puvodni dojem byl dokonce ze jde o
> vyhodnocovani fazoveho posuvu Nicmene i jina zahranicní cidla TDT jsem
> videl od 150$. Odtud je muj odhad ceny elektroniky v tom cidle,nemuze to
> byt nic sloziteho kdyz je koncova cena takova jaka je a znacnou cast ceny
> dela mechanicka cast a elektrody z nerezu + vysoka pridana hodnota, moc
> [...]

Ono moze byt este problem jeden, a to, co si dotycni pani predstavuju pod
pojmom TDT. Ono moja predstava z vf techniky bude asi uplne ina. V kazdom
pripade to nemoze byt nic svetoborne, vzhladom na to, co to stoji.

> Osobne bych to snad i koupil, ale kdyz uz je cela meteo stanice
> realizovana vlasti konstrukci,tak nechci kazit celkovy dojem pouzitim
> nejakehe cerne krabicky. Kazi to dojem, kdyz jsem zvaldl cidla UV a
> kosmickeho zareni tak snad zvitezim i nad pudou, tedy stale doufam ze jiz
> zvitezil nekdo kdo sve vytezstvi zverejnil.

Jeden napad mam. Urob si z 74f00 generator kratkych pulzov z troch hradiel,
a pripoj si to na tie dve nerezove elektrody. Na koniec si daj kondenzator a
meraj na nom napatie. Doba nabijania a vybijania moze potom urcit vlhkost.
No a ked budeme mat trochu fantazie, tak to tiez prehlasime za "time domain
transmission" metodu.

A.