teplotni zavislost civek SMCC

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Pondělí Červenec 2 03:14:06 CEST 2007

Kdepak. Když nedodržím fázovou podmínku pro jeden kmitočet, dodržím jí
obvykle pro nějaký hned vedle :-))) a tam to bude kmitat. Krystal je v
náhradním schematu jen sériový LC obvod, proto je úplně v pořádku doladit ho
třeba sériovou kapacitou, indukčností, nebo ten fázový posuv udělat v obvodu
zpětné vazby kdekoliv jinde. Dávat varikap do série s krystalem je blbost,
nastavení trimru bude mít vliv na velikost doladění varikapem a na varikapu
může být dost velké nakmitané napětí. Takhle je to čistší.
Je pravda že tranzistory by neměly do rezonančního kmitočtu zasahovat svými
fázovými posuvy. Ale to je tady splněno, BFR92 jsou dostatečně rychlé. Když
tam dám LC obvod, který budu rozlaďovat, to už přece není fázový posuv
tranzistorů :-)) takže nebude courat s jejich pracovním bodem. Ta dioda pro
omezení amplitudy se mi tam taky moc nelíbila, ale já jsem si jí tam
nevymyslel, takhle se to opravdu dělá. Teď už tam mám dvě proti sobě a přes
oddělovací odpor, aby se při překmitávání ten LC obvod tolik netlumil.

Anděl

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, July 02, 2007 1:43 AM
Subject: Re: teplotni zavislost civek SMCC

2.7.2007, 1:37:43

Ale zajiste, kdyz nedodrzim fazovou podminku, oscilator prestane
oscilovat.
Jenze Vlade pozaduje krome prachsprosteho oscilovani jeste slusnou
teplotni stabilitu.
A me se zda byt ponekud kontraproduktivni aby relativne dosti
nestabilni T byl "uvnitr" rezonancniho obvodu, kde bude svou nestabilitou
ovlivnovat f podstatne vice, nez kdyz bude pouze "vne".

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz