Pomoc o zjisteni zavady zarizeni s procesorem DS80C320

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Pondělí Srpen 13 18:34:54 CEST 2007

a nebo to zrovna chodit nebude, protoze ten program tam ocekava neco jineho
nez nulu :-)) ale uz by chovani vsech procesoru melo byt stejne a vite co
hledat.
Andel

----- Original Message -----
From: "Jiri Bezstarosti" <jiri@bezstarosti.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>; <zapletal@inoma.cz>
Sent: Monday, August 13, 2007 5:07 PM
Subject: Re: Pomoc o zjisteni zavady zarizeni s procesorem DS80C320

Takove zavady vznikaji (mimo jine) tak, ze neni zinicializovana nejaka
promenna v programu. Jde o to, ze ruzne kusy MCU maji v RAM po startu
ruzne hodnoty a pokud tu hodnotu programator nezinicializuje a ono mu to
presto bezi, stalo se to, ze v jeho kusu byla hodnota takova, ze vsechno
bylo O.K., ale v jinych kusech tomu tak byt nemusi. Takova chyba je jen
a jen chybou softu a nemusi se o ni vedet leta a nebo take se nemusi
projevit nikdy, ale nejcasteji se projevi po zamene MCU kusu za kus.

Pisete ze mate zdrojaky, takze to prvni co muzete zkusit projit je to,
zda jsou vsechny promenne zinicializovany (tedy alespon ty, ktere to v
programu potrebuji). Tohle se da zvladnout i bez vetsich znalosti, tedy
alespon se pokusit podivat nebude asi vice nez na hodku a navic tuhle
radu mate uplne zdarma ;). Pomoct bych Vam mohl, ale urcite ne v tomto
tydnu (jsem zasekan nadoraz, kazdy den do noci), to bych stihl maximalne
letmy pohled do zdrojaku, ale je fakt, ze takova zavada cizima ocima se
obcas najde i za 5 minut (a nebo taky ne) ;).

Nejjednoduseji si muzete pomoci tak, ze na pocatek programu vlozite
smycku, ktera znuluje celou RAM (tu Vam napise kdokoli i za usmev).
Pokud to pomuze u kusu, se kterym to bez toho nebezelo, pak je to celkem
jasne.

--
Jiri Bezstarosti