Poradte nejaky dostupny PIC - hodne i/o ale zadnej kanon

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Srpen 9 20:54:36 CEST 2007

Puvodni zprava ze dne 9.8.2007 od RV:

> Nicmene M*E*S ten opravdu nemusim - nenapisu, ze kradou protoze
> dokazat to nemuzu, ale kdyz mi po dvou mesicich nedosly vzorky od
> allegra a ja ty same svaby poptaval tak je bezne skladem pry nemeli,
> ale nahodou meli 5ks a ze mi je prodaji. Kdyz jsem se na konci
> hovoru zeptal na vzorky co jsem objednaval u vyrobce a ze se
> pripadne doptam u nej pokud nic nevi tak mi za 2h volali ze jim ty
> vzorky prave dosly. Navedl jsem kolegu co mel take neco uz dlouho
> objednano a prubeh naprosto identickej. :-((

Moje zkusenosti s MES Praha jsou nikoliv spatne, ale takove smisene.
Allegro dodava vzorky pres MES, to je pravda. Take jsem si nekdy pred
dvema roky nejake objednal. Volala pani z MESu a zpovidala me, na co
to chci, co delam, kolik ceho delam, co jsem vubec zac apod. Ale pak
mi je preposlala :-)

Takze se vzorky jsem problem nemel. Dale jsem od nich bral spoustu
jinych veci a take nebyl problem. Dodavaji rychle a kvalitne, nabidnou
cenu a pak ji dodrzi, v tomto s nimi take nemam problem.

Ale prdel s nimi je s dvema vecmi, kde mam prave ty smisene pocity.
Soucastky a development boardy od Microchipu kupuji vetsinou v USA,
ale take primo pres Microchip Direct z Anglie. Jestli take nekdo
kupujete z Anglie, tak vite, ze ti smejdi prodavaji vcetne jejich DPH
i platcum DPH a nechteji ho odecist, proste na to kaslou. Tak je to
DPH pak nedobytne, to znamena o 18% drazsi. Proto to vetsinou beru z
USA, vyjde me to levneji. Nicmene kdyz neco potrebuji rychle, koupim z
Anglie. Take tam kupuji proto, ze obcas beru nejake vzorky, tak aby
videli, ze nejsem zadny prizivnik, ale ze jim take davam vydelat...

No a tuhle jsem poptaval nejake Microchip soucastky i development
boardy u MESu a rikal jsem si, ze to tim padem musi byt levnejsi. Kdo
poptaval neco u MESu, tak vi, ze nabidky delaji v USD nebo EUR. No a
kdyz se se na tu nabidku podival, tak mi vysly presne ty ceny z
Anglie. To znamena, ze oni sice dostavaji od Microchipu nejakou
provizi, ale take jim tam pripocitavaji to anglicke DPH a take ho
nedostavaji zpet, protoze proste ta cena pro me vyjde uplne stejne z
Anglie jako z MESu :-)))

Druha vec je ta, ze MES zastupuje celou radu firem. Zastupovali (nebo
mozna jeste zastupuji) nejakou firmu, ktera vyrabi GSM moduly. Tak
jsem to poptal s tim, ze chci nabidku na mensi mnozstvi - to znamena
nejdrive nejake kusove mnozstvi a pak vicemene zase kusove budu
odebirat. Bylo mi receno, ze smula, ze vyrobce ma zajem jen o velke
dodavky, tak malo kusu mi dodavat nebudou. Pak tedy nevim, proc tu
jsou, kdybych toho chtel tuny, koupim si to primo a ne pres
distributora. OK, ale sranda byla ta, ze mi nabidli dodani vyvojoveho
kitu. Nejak jsem nechapal, proc bych si kupoval jeden vyvojovy kit,
proc bych se tim jako mel asi zabyvat, kdyz mi pak nedodaji ty
moduly... dobry, co? :-)

Nicmene moje hodnoceni spoluprace s MES Praha je kladne. Co umeji
dodat, to dodaji kvalitne a bez problemu, komunikace neni problem,
proste pohoda.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem