Fotocesta - osvit a pod.

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Srpen 8 12:26:37 CEST 2007

Zde např. můj starší příspěvek k fotocestě:
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2006-November/075870.html
K tomu dále poznamenávám, že dnes místo rtuťovky používám
metalhalogenidku 150 W, 4300 K s el. předřadníkem (primárně jsem ji zakoupil
kvůli focení a natáčení). Osvit se tím mírně zrychlil (v mém případě z 5 na 4 min.).
Celý proces trvá (od zahájení tisku do natření hotové DPS kalafunou v lihu)
0,5-1 h.

Zda kupovat ovrstvené, nebo sám nanášet fotocitlivou vrstvu záleží především
na tom, kolik takových desek budete ročně dělat. Jak jsem z různých zdejších
diskusí pochytil, pokud v tom máte praxi, je vlastní výroba levnější. Plánujete-li
to dělat často, ušetříte. Pokud chcete dělat jen občas nějakou desku, když
zrovna termín hoří, použijte raději kupovanou. Když jsem totiž před časem
zkoušel nanášet vrstvu (protože byl potřeba jiný kuprextit, než ten, který je
i s hotovou vrstvou k dispozici), ztrávil jsem s tím celé dopoledne a spotřeboval
asi půl spreje na cca 1,5 dm2. Kdybych v tom měl praxi, výsledky by určitě
odpovídaly tomu, co bylo prezentováno v příspěvcích zastánců této metody.

PH
  From: RV
  bohuzel jsem dospel do stadia kdy nejsem schopen uz sve i jednodussi DPS
  delat na plotru a vyroba prototypu u firmy je draha resim jak z toho ven
  i s vyhledem do budoucna v ramci domaci vyroby.

  Jako jedine mozne reseni mi vychazi fotocesta. Ale zde jsem naprosto
  nepolibeny a ani jsme to zde nesledoval pokud se zde neco resilo.

  Vyrobu filmu budu resit urcite osvitem v DTP studiu neb to je celkem za
  hubicku a mam to zde v miste.

  Co se osvitu tyka - mam takovou vizi - mam zde cely nefunkcni scaner od
  HP (poctiva bedna 100x300x500mm) do ktereho bych rad umistil nejake UV
  svitidlo. Nevim ale zda nebude nutne vymenit to sklo ve skeneru aby
  nezralo to UV. Vzhledem k omezene vysce sceneru zrejme budu muset
  umistit vetsi mnozstvi mensich zarivek aby to svitilo rovnomerne. Jake
  se pozuivaji zarivky?

  Dalsi vec je co je lepsi kupovat nastrikane desky (jake se daji koupit)
  nebo je strikat sam (musi se to strikat odstredive jak jsem nekde
  videl?). Vim ze se nekde resila prasnost prostredi - je realne to
  nastrikat doma a treba dopect v troube? Jak se resi cisteni desky pred
  nastrikem (staci Cif a odmasteni v louhu?).

  Vrtani snad nebude problem - jen budu muset vyresit zakladani desky na
  nejake koliky do frezky a taky zda z eagla vypadne neco pouzitelneho pro
  CNC frezku na vrtani. Je nejaky ULP co mi vygeneruje ISO kod?

  Vim, ze je to asi trochu dost otazek, ale fakt jsem zatim vsechno
  ohledne fotocesty ignoroval a ted trochu tapu. Pripadne pokud mate nekdo
  nejake verohodne odkazy na spravne postupy - da se toho najit hodne, ale
  vcetne naprosto rozpornych informaci.