Tlumivka pro step-down

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Září 18 09:59:20 CEST 2006

On Mon, 18 Sep 2006, Petr Tosovsky wrote:

> Zdravim vsechny.
> Mam vypocitat tlumivku pro step down menic. Pomoci kalkulatoru z webu jsem
> dosel k tomu ze by mela mit indukcnost 840uH. Menic by mel dodavat maximalni
> proud 20A (f=40kHz). Podle katalogu od Semicu jsem vybral material CF138 a u
> nej Bm 0,2T. Nevim ale jake vybrat jadro. Zkusil jsem vzorce ze starsich

Nedelejte to na feritu, pro step-down tlumivky je lepsi zelezoprach.
Tam muzete dat syceni az 0.8T a tim se Vam hned smrskne prurez jadra 4x.

> skript, ale vysledny prurez jadra vychazi tak velky ze by ta tlumivka pro
> sebe potrebovala vlastni skrin. Myslim ze by nemela byt zas tak velka. Neni
> velka uz ta indukcost? Nevim jestli pozadavek na minimalni zvlneni proudu v
> tlumivce je spravny. Byl by nekdo schopny vysvetlit mi jak se to spravne
> navrhuje? Mimo skolni teorie o tom nevim nic, takze je to skoro jako vubec
> nic. :-)

Musite vedet sam jake zvlneni proudu je pro Vas pripustne. 840uH pri 20A
a 40kHz asi bude opravdu poradny macek. Neco usetrite kdyz pouzijete
zelezoprach. Pak musite sam vedet jake pozaduje zvlneni a tim velikost
tlumivky. Proud je asi dany s tim se neda hybat, ale treba by sla zvednout
frekvence ? Nakonec muzete dat vic tlumivek na stejny proud za sebou a
rozdelit tu indukcnost na vic jader.