RE: GPS, prevod souradnic do 3D programu, Bylo RE: Pípátko na rychlost...

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Září 14 13:41:08 CEST 2006

Ano, mate pravdu, cele to funguje tak, ze ve stejnem okamziku zmerite bod o
zname poleze a bod mereny, predpoklad je, ze chyba zpusobena vlivem
atmosfery je u obou mereni stejna.
Lze se tim dostat na presnost v radu cm.
Pokud to cele ma byt takovy sranda projekt, tak ona by se dala pouzit i ta
GPS, jen to cele mereni musi probehnout dostatecne rychle a vysledek pak v
PC opravit na zrejme chyby (kpce co tam nejsou a tak.

Pred mesicem jsem na Sinaji (Mojzisova hora) zakopava cachr.
Pro ty co nevi o co go www.geocaching.com a zameroval jsme ji pomoci GPS ze
60 mereni provedenych behem cca 40 minut mi vysla stredni chyba 28cm. Jde o
idealni podminky poust (suchy a stabilni vzduch, nadmorska vyska kolem 2km a
rozhled 360st.  Pri cvicnem premerovani Snezky mi vsak stejna GPS vyskove
litala o 2m.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Dusan Dolezal
Sent: Thursday, September 14, 2006 1:17 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: GPS, prevod souradnic do 3D programu, Bylo RE: Pipatko na
rychlost...

> absolutne a o 2m
> Souradnicova chyba bude
>
> Hmm, to je dost na nic. To to je vazne tak nepresne? Letecke snimky
> nejsou k dispozici. Neco by se dalo vytahnout z mapy.cz, ale
> to je stare
> (tak 3 roky) a mezitim se hriste menilo.

Tak ona existuje jeste DGPS (alias Diferencial GPS), ktera je podstatne
presnejsi, vyuziva se toho, ze mate jednu GPS na bode jehoz presne
osuradnice znate a chyba se tim nejak kompenzuje. Ale co jsem tak slysel tak
to vubec neni levna zalezitost.

Zkuste se poptat u geodetickych firem.

Dusan Dolezal