[OT] Topeni - regulace - plynovy kotel

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Sobota Listopad 4 13:20:30 CET 2006

Moc neporadim (ackoliv jsem kotelnik na nekolika kotelnach), ale jedno vim
urcite (viz nize).

> Pocital bych, ze kdyz potrebuje bojler dohrat a pritom je v
> baraku teplo, takze se se tam presaltuje nejakej 3cestny
> ventil a natlaci to do bojleru.
>
> Jenze kotel treba zapina a vypina v kratkych intervalech.
> Napr. 30s bezi, 10s nebezi.
> Teplota na teplomeru kotle kolem 70C nezavisle na nastaveni
> regulatoru.

Tohle je urcite spravne (pokud kotel není kondenzacni). Kotel musí mit
teplotu nejmene 70°C, aby spaliny nekondenzovaly na jeho povrchu. Diky obsahu
siry a dusiku v plynu totiz spaliny jsou dobrou smesi kyselin, ktere si
krasne na plechu kotle pochutnavaji. Kondenzacnio kotel se lisi svoji
konstrukci, ale zejmena tim, ze je udelany z dobreho nerezu. Proto pak muze
jet na nizke teploty a vyuzit tak lepe spalne teplo.

Jakub Serych