Vy to stihate sledovat?

juraj michalek michalek@toolsquare.com
Pátek Březen 3 13:18:43 CET 2006

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 03, 2006 12:39 PM
Subject: Re: Vy to stihate sledovat?

Takze dalsie kolo, na
http://www.efton.sk/Images/semic_change.png
su zapracovane dosle navrhy. Prosim okontrolovat.

Maxim patri pod Dallas semiconductors        http://www.maxim-ic.com/company/about_dallas.cfm     dufam...

 > Do TI patri este Unitrode,
Chronologicky pred Burr-Brown, je to dobre?   To neviem

 > a chyba tam Siemens--> Infineon
Uz je.

 > Tesla
Uz je (k ONSemi)  K tej Tesle Piestany mozes este dat jej skoro nastupcu - PPV - Piestanska polovodicova Vyroba

 > 1) HyundaI
Nojo...

 > 2) Hitachi -> Renesas
Je spolocny podnik s Mitsubishi.

 > 3) Samsung (pouze nektere polovodice, mam dojem,
 > ze diskretni souc. a analogove IO) -> Fairchild
Tak tymto nie som si isty...
Pokial viem, Fairchild bol po krachu kupeny NS a neskor ho NS zo seba -         Kam patri RCA ?
viacmenej kvoli znacke a mozno z nostalgie - "vyplul".
Ale Fairchild sa mi tam kreslit nechce a to z toho dovodu, ze to je
legendarna firma, z ktorej priamo ci nepriamo pochadzaju takmer vsetky
ostatne firmy v Silicon Valley (vacsinou cez rozne odidenych ludi). Je
to velmi dlha a poucna historia; v skutocnosti zacina este skorej a to u
Shockleyho (spoluvynalezca tranzistora).
Existuje schema podobna tej co som zacal kreslit, ktora znazornuje tuto
historiu (aj ked sa tam pokial viem zohladnuju aj spolocne klucove postavy).
Bohuzial ta schema existuje len ako plagat a zatial som nenasiel odvahu
na take nieco dat peniaze.

 > Nebylo by marne to nekde dat spis jako volne editovatelny text
Bude sa Vam to pacit: je to v dia. Na poziadanie poslem, ale zatial by
som to nerad siril aby nevznikali zbytocne klony.

 > Siemens + Matsushita = S+M = Epcos
Je to tam, ale nie su to polovodice... (keby sme zacali skreslovat aj
pasivy, to by troska pretieklo...)

 > Matsushita - polovodice, do koncernu patri National a Panasonic
S tym Nationalom ste si  isty (resp. ide o National Semiconductor,    Natinal je tusim len znacka podobne ako technics
www.national.com ?) Viem ze Matsushita predava elektroniku aj pod
znackou Technics (a uz som pod tou znackou videl aj svaby).

 > Co ten Vishay?
No tak to odmietam... su tam aj nejake slavne polovodice?

 > Jo, AMD FLASH a Fujitsu FLASH -> Spansion
Aha...

 > Philips high power LEDs a Agilent LEDs -> Lumileds
Dobre som to nakreslil?

wek