Drive-by-wire

Ondrej Luks luciusb@centrum.cz
Neděle Leden 22 19:33:06 CET 2006

> Ja jen doufam, ze na vyvoj mate vlastni autodrom a nebudete s tim
> blbnout na silnici.

Na prvni testy si myslim bude v pohode stacit nejake parkoviste.
Pozdeji, az prekoname strach a 15km/h, se da testovat na opustenych
vojenskych letistich a tak.. Nez se tim pustime do realneho provozu, tak
to uz musi dusledne otestovano. Z realnho provozu se daji zbirat data
lidsky rizenym autem, ale to uz jsou az dalsi levely, zatim bychm se
radi dostaly na uovn drive-by-wire. Ale prave aby to slo rozumne
testovat, tak to chce zachovat moznost normalniho rizeni, aby s tim
clovek mohl na misto dojet.
Nechci tady nijak rozpitvavat nebezpecnost a nelegalnost vlastnorucnich
zasahu do funkcnich systemu vozidla, kterym budem prejizdet po silnici.
Ja si myslim, ze pokud se to udela poradne  a prave s dostatecnym
zabezpecenim proti selhani (pri nouzovem odpojeni napajeni to musi byt
normalne riditlne), tak je riziko mensi nez u starych neudrzovanych aut.