Vreteno k CNC ploteru

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Leden 6 12:11:14 CET 2006

>Otacek je jasne moc - zvlast na ten plast. Frezy mate dobre.
>Na plast snizte otacky a klidne muzete jet rychleji.

Otacky na balzu snizujeme beznym triakovym regulatorem, neni tam totiz
potreba sila. Ted me napada jestli jsem ten regulator pri rezani hliniku
nemel zapnuty a vreteno bylo slabe. Cim by sli jinak regulovat otacky pri
zachovani sily? Frekvencni menic by byl asi trosku moc ne, chtel bych neco
levnejsiho.

>ALE HLAVNE!!! Chladit, chladit a chladit (je to neco podobneho jako
>rikal Lenin). Stlaceny vzduch 4-6atm. Chladi jak material tak frezu.
>Na dural, hnilik je idealni chladit lihem, ALE POZOR na ohen - neni to
>videt kdyz to capne. Ten lih je super i na vrtani, rezani zavitu apod.
>pro slitiny Al.

Chlazeni muzu odzkouset, stlaceny vzduch tam mame k dispozici. Myslite ze je
potreba i na plexi? Staci na hlinik ten vzduch? Lih bych tam nerad lil, je
to komplikovane.

Jinak ohledne pouziteho vretene nemate nikdo namitky? Myslel jsem ze za
takove neprofi reseni tu budu ihned odsouzen (i kdyz to neni moje prace).
Proc jste tu tedy tak dlouho resili vretena, kdyz tohle koupite kdekoliv za
par tisic?