OT Software pro e-shop, redakcni system ?

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Pondělí Leden 2 13:48:12 CET 2006

> a) Linux, Apache atd. jsou zdarma presto jde o kvalitni zaklad a v oblasti
> internetovych serveru ma snad stale Unix vetsinu. Neni proto duvod se
> nezeptat zda neni nejaky projekt staveny na podobne filozofii i pro CMS a
> e-shop. Je jich spousta, jde jen o snahu oddelit zrno od plev a netestovat
> to co jiz jini otestovali a zavrhli.

Problem je, ze kazdemu vyhovuje neco jineho. To co jeden zavrhne, se
muze druhemu libit nebo to pro nej byt primo idelani produkt. Neco
podobneho jsem zazil pri hledani jednoducheho redakcniho systemu. Jsou
lidi, kterym napr. vyhovuje PHPNuke, jenomze pro moje ucely uz je to
dost preplacane funkcemi a musel bych v nem udelat mnoho uprav, aby se
to blizilo me predstave. Zkusil jsem dalsich snad 10 free produktu,
ale nic mi proste nepadlo do ruky (nehlede na cas, ktery jsem tomu
venoval, hodne desitek hodin zkouseni, hledani, testovani - kdybych to
secetl). Nakonec jsem si napsal vlastni, coz ma nekolik vyhod:
1) je to muj produkt a mohu si s nim delat co uznam za vhodne
(licencni politika atd.)
2) produkt znam (da se rici) dokonale, takze nejaka uprava neni
problem, je to otazka chvilky, mohu tam v podstate mit co co chci ja,
zadny kompromis
Muzu vam rici, ze kdyz clovek vi co chce, poradne si naplanuje jak by
to melo vypadat, co by to melo umet, tak prepsani do 'pocitacoveho
jazyka' je uz malickost. Nejhorsi je psat a pritom neco vymyslet, to
je ztraceny cas...

Kdysi jsem cetl jednu knizku, ve ktere se psalo o vetsich projektech a
mimo jine tam bylo, ze priprava 'na papire' trva 90% casu a prepsani
pouhych 10% casu + testovani samozrejme, ale pokud je to dobre
pripravene, nemely by vzniknout vetsi problemy.

Na druhou stranu, takove PHPBB (webove forum) je celkem dobre udelane
a vzhledem k tomu, ze se da prizpusobit vzhledu webu na kterem bude
umistene, neni duvod si psat forum vlastni.

--
Michal Grunt