Bezpecne zarizeni

Martin Locker locker@vosrk.cz
Čtvrtek Únor 16 15:14:39 CET 2006

Zdravim,

> A jen tak nahodou nema ten menic vetsi kmitocet nez 400 Hz?????
To je mi samozrejme jasne, slo mi o to jestli je tam 10V nebo 100V ci 1000V.

> A VY to merite klasickym multimetrem analog nebo digital?????
> Ja bych řekl, ze ma mnohem vic. Jestli jo, tak to u nas na fakulte by Vas
> chytl doktor Krchnak za limec a vyhodil z laborek, ani by jste se nestihl
> zeptat PROC:).

Proto taky nejsem elektrikar, ale strojar a u tech je povoleno vse. Neb jak rikal
doc. Faturik, v elektrice elektrikar nikdy nic nevymysli. Strojar vymysli zapojeni
na kterym zustava rozum stat, ale ma na stole poradny hrobecek.:-)

> Nicmene ja Vam reknu, PROC:).
>
> Asi takhle, pokud nemate merak s TruRMS se schopnosti merit na danem
> kmitoctu toho menice, tak jste vlastne zmeril same nesmysly!!!
>
> NENI TO HARMONICKY SIGNAL, ale pouze periodicky a to se da merit tak leda
> oscilem a nebo zminenym TrueRMS meridlem, ale zase jde o kmitocet.

Jde mi o to, zda to pujde nejak o hodnotit zda to splnuje pozadavky na
bezpecne zarizeni, ci nikoliv. On je problem uz v predpisech, kde je uvedeno
maximalni napeti pro 50Hz a pro jinou frakvenci neni definovano.

Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou
e-mail: locker@vosrk.cz