zdroje

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Únor 12 10:52:37 CET 2006

No mate pravdu, dival jsem se na schemata podobnych zdroju a je tam jen
jedno vinuti. Takze asi jo. Tech 2x3z je vinutych plechem. Jinak je tam
jeste  2x4 z  2x  cca 0,8 mm (asi 5V?) a 2x5 z cca 0,6 mm (v serii s 4z pro
12V?)  Stejne mi ty pomery poctu zavitu nejdou dohromady s tema napetima.
Naprazdno 3,3 a 5V az na nejakou desetinu sedi, na 12V je 11,5.Kdyz se pri
zatizeni (obecne nerovnomernem) projevi ubytky na diodach, to se asi musi
poradne rozjet. Nebo to snad nejak zachrani ta spolecna tlumivka? Taky mi
neni jasne, proc 3,3V ma o tolik vetsi prurez nez 5V a i ty diody jsou vetsi
(2x20 a 2x15A), kdyz 3,3V ma psanych 16,7A a 5V 16A. Kvuli ubytkum? Nebo
puvodni cile konstrukteru byly jeste vyssi ?:-)
Andel

----- Original Message -----
From: "Danhard" <danhard@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, February 12, 2006 10:23 AM
Subject: Re: zdroje

Neni tech 2x18z na primaru v serii  ?
Neni tech 2x3z pro hladinu +5V ?

Danhard
*******

Pred casem se tady objevila komercni informace od pana Galuszky o vyprodeji
vadnych zdroju Fortron 180W
http://www.elektronika.cz/inshop/scripts/detail.asp?ItemID=2146. Krabici (20
kusu) jsem si jich koupil, ze si z nich vytaham vetraky a snad i toroidni
jadyrka. Jake "zajimavosti" v tom jsou, jsem dal na
http://www.mirnet.cz/vaelektronik/bastl/ruzne.htm . Jenze spousta jich
dokonce i chodi, tak je mi to lito rozebirat :-) Nemate nekdo od toho zdroje
schema? Uvazuju udelat zdroj riditelny a zajimalo by me kam az se da
vystupni napeti zvednout. Podle prevodniho pomeru trafa (2x18 z primar
2x150V a 2x3z sekundar 2x3,3V) by zdroj mel mit obrovskou rezervu. Ve zdroji
jsou bipolarni tranzistory, buzene pres trafo - neomezuje to vyuzitelnou
stridu?
Andel