zdroje

Danhard danhard@volny.cz
Neděle Únor 12 11:39:16 CET 2006

Asi tu dali duraz na tu 3V3 hladinu.
Diskove periferie jsou ale napajeny z +5,+12V, taky regulatory na zakl.
desce jeldou vetsinou z tehle hladin, ty 3V3 byly vetsinou zatezovany malo.
Proto byly take zdroje ATX vetsinou dimenzovane na 3V3 min. mez na 5V, a
tahle hladina se delala pomocnou regulaci z 5V.

Z poctem zavitu nemaji moc moznosti, vetsinou je pouzito 3z na 5V hladinu a
dalsi +4z na 12V.

Danhard
*******

No mate pravdu, dival jsem se na schemata podobnych zdroju a je tam jen
jedno vinuti. Takze asi jo. Tech 2x3z je vinutych plechem. Jinak je tam
jeste  2x4 z  2x  cca 0,8 mm (asi 5V?) a 2x5 z cca 0,6 mm (v serii s 4z pro
12V?)  Stejne mi ty pomery poctu zavitu nejdou dohromady s tema napetima.
Naprazdno 3,3 a 5V az na nejakou desetinu sedi, na 12V je 11,5.Kdyz se pri
zatizeni (obecne nerovnomernem) projevi ubytky na diodach, to se asi musi
poradne rozjet. Nebo to snad nejak zachrani ta spolecna tlumivka? Taky mi
neni jasne, proc 3,3V ma o tolik vetsi prurez nez 5V a i ty diody jsou vetsi
(2x20 a 2x15A), kdyz 3,3V ma psanych 16,7A a 5V 16A. Kvuli ubytkum? Nebo
puvodni cile konstrukteru byly jeste vyssi ?:-)
Andel