Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky

Miroslav Kolínský miroslav.kolinsky@papouch.com
Úterý Prosinec 12 10:23:23 CET 2006

Koder Petr wrote:
> Pominuli otazku bezpecnosti tak razeni "nahoru" se da resit i bez spojky a je to bezne pouzivane. Proste se motoru vypne na chvilinku po kterou se radi zapalovani. Mozna by slo něco podobneho udelat i pro razeni dolu s tim ze by se vyuzilo rizeni predstihu a klapky v sani event. privery vyfuku pro snizeni vykonu motoru během razeni. Zjednodusene by se elektronika snazila při pokusu o razeni drzet otacky motoru na hodnote odpovidajici zadanému převodovému stupni (veliciny pro regulaci: prevodovy pomer žádaného prevodu, otacky na vystupu prevodovky /rychlost/,otacky motoru). Rada motorek ma na převodovce prepinac indikující zarazeny r. stupeň a na prepakovani radicky lze umistit senzor po vzoru pouzivaneho bezespojkoveho razeni "nahoru" indikující umysl radit.

> [...]
máte pravdu, řadit nahoru se dá dobře i bez spojky. Na své současné
motorce tak řadím. Ale stejně by to chtělo nějaký mechanismus na tu
spojku. Běžná metoda pro řešení mého problému znamená dát spojku na
páčku přední brzdy a přední brzdu na palec. To se dělá spec.
hydraulickou páčkou které stačí vyvinout jen malý tlak.
http://va.techmobility.co.uk/usrimg/Thumb%20brake.jpg
Nepůjde-li to jinak udělám to takhle, ale chtěl jsem vymyslet jednodušší
  řešení. Na tohle by se na technický už vůbec netvářili dobře. Ale s
motorkou by mi nikdo neodjel :)
--
S pozdravem,
Miroslav Kolínský