Mirne OT: Salave panely

Vladimír vladimir@hkfree.org
Sobota Září 17 11:57:06 CEST 2005

Ja to mam nastavene na max. 27 st povrchu dlazby, je to jeste prijemne teplo
na bosou nohu.Meril jsem to kontaktnim teplomerem, takze plus minus
neco.Gradient teploty ke stropu je tak 2 st.Reguluju na teplotu vzduchu v
mistnosti, chtel bych ale prejit nebo lepe receno zkusit  na regulaci
teploty dlazby v zavislosti na teplote venkovni, samozrejme kazdou mistnost
zvlast, ale potreboval bych nakopnout na nejakou literaturu nebo algoritmy.

Vladimir

----- Original Message -----
From: "aze" <azehw@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, September 16, 2005 11:57 PM
Subject: Re: Mirne OT: Salave panely

Z nějakých údajně zdravotních důvodů nemá povrchová teplota překročit asi
28°C. V největších mrazech máme teplotu topné vody asi 35°C, teplota povrchu
podlahy (měřeno IR teploměrem) byla asi 27°C. Není to teplé, ale nestudí. Já
jsem už na tyto diskuze na téma podlahovky na různých fórech téměř přestal
psát, protože to nemá smysl,  stále dokola vyvracet bludy a vyčteniny z
prospektů prodejců super-extra trubek a všeho kolem, stejně jako pohádky o
složitosti návrhu, instalace a regulace a potřebě speciálních podlahových
krytin. Setkal jsem se už několikrát s lidmi, kteří mají podobný systém ze
stejného materiálu jako my přes 20 let, nebo dokonce z obyčejné zahradní
hadice. Když za mnou před několika týdny přijel nějaký mladík od Prahy,
který staví RD a dali jsme řeč o podlahovém topení, pochlubil se výhodnou
cenovou nabídkou 160 tisíc za 160 m2. Odjížděl s tím, že za tu cenu to bude
mít i s tepelným čerpadlem.
AZE