Domaci automatizace

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Neděle Květen 15 14:53:31 CEST 2005

Zdravim,

// Zdravim,
//
//  ale me vubec neslo o zadny system.
[M.P.]

Pak je otazka, o cem to vlastne tlachame? :)

//  Nepisu ani kvuli sobe, ale kvuli
//  tomu jak jste osocil nekoho jineho.
[M.P.]

To nebylo ani tak osoceni jako nevericne zvolani. Zminena soba totiz tvrdil,
ze je nejaky extremne velky problem sehnat kompiler C tak, aby nevyprsela
licence ci neco podobneho. Proto jsem psal, ze si muze a mohl byvrat z fury
procesoru, na ktere lze sehnat kvalitni kompiler C ZADARMO!!!!

// O te blbosti jsem psal proto, ze
//  to co jste napsal za blbost povazuji.
[M.P.]

V tom se proste neshodneme...

//  Mozna totiz nechapete, ze pro
//  programatora je uplne jedno v jakem "jazyce" pise, ale ze pouzije
//  takovy, ktery je na dannou aplikaci vhodnejsi.
[M.P.]

To je sice krasne, ale ASM tradicne nenabizi zadnou podporu resenych rutin.
Musite hledat nebo napsat od nuly. Je sice super, ze si v ASM vyresim kazdou
rutinu scitani/nasobeni nebo neceho jineho optimalme, ale kdyz tim vyhazuju
cas z okna, tak mi to JEDNO NENI. Takze kdyby se dotycny drzel sveho kopyta,
tak by mu ta prace sla i lepe od ruk. První co me vždy zajimalo a stále
zajimat bude je to, kolik casu na to zabiju a v tom ASM urcite o dost vic ac
je třeba i program optimalnejsi.

Navic je velice povzbudive, ze pisete o nutnosti optimalizace vyberu jazyka
pro danou aplikaci, kde jste asi myslel rychlejsi kod v ASM. Pritom jsem se
tu stretl s nazorem, aby na urovni kazdeho modulu byl interpreter.
:).

//  To ze i v C se casto
//  pouziva zapis v ASM v kritickych rutinach asi nemate ani poneti.
//
[M.P.] A predstavte si, ze mam a dokonce jsem to i pouzil:).
Co to vsak ma spolecneho s konkretni debatou, to opravdu nevim, vzhledem k
tomu, ze co ASM to jina sada instrukci, rozhrani s vyssim jazykem a plno
jinychj docela podstatnyc drobnustek.

//  Navic naucit se tech +/- 35 instrukci a precist datasheet k danemu
//  mcu je pro programatora otazkou par hodin. A to netvrdim ja, ale ten
//  na koho jste reagoval slovy "se na nej sporste vys**ete".
[M.P.]

Hezky to vytrhavate z kontextu, ale to je fuk. Take pokud vim, tak autor
techto slov take rekl, ze na to nema, aby to zarizeni udelal inteligentnejsi
nebo něco v tom smyslu. To jsou mi pak prapodivne presmycky v nazorech:).
Jo jiste, je lehe se naucit 35 instrukci, ale tezke na tom postavit velky
pojekt. Proste si myslim, ze mirne vyssi jazyk uz par desitek let není pro
tyhle male procesory necim neprekonatelnym ac jsou aplikace, kde ASM je
nutnosti, tak tady to urcite nebude:))).

//
//  Ja Vam chtel jen naznacit, ze mozna nemate pravdu, kdyz tvrdite, ze
//  ten kdo se nauci jeste ASM a pritom uz umi C je dle vasich slov
//  prinejmensim nesvepravny.
[M.P.]

Ja netvrdil, ze nesvepravny ani jsem nepouzil zadnych osobnicj invektiv!
Ale kdyz ten clobrda na jedne strane tvrdi, ze umi v C uz mnoho let, a na
strane druhe, ze napsat tento projekt bylo docela tezke, tak se na to snad
ani nijak jinak reagovat neda nez polozit otazku proc se nedrzel sveho
kopyta, slo by mu to urcite lepe.

 Toto jste totiz napsal a s tim z duse
//  nemohu souhlasit:
//
[M.P.] Jak jsem psal, není ASM jako ASM.
Je rozdil psat na Z80, x51, x86 a nebo Microchipu.
Stejne tak je rozdil, jestli pisu v ASM x86, kde mam nekolik set instrukci
hafo registru a FPU na cipu nebo mit jen 35 instrukci.

// > Nemam slov, Vy delate deset let v C a pak se na nej sporste vys**ete a
// jdete
// > si hrat s ASM, který se musite naucit od nuly.
// > Tomu opravdu nerozumim. Nemuzu si proste pomoci:((((((.
// > Ikdybych mel prejit na jiny typ procesoru s lepsi dostupnosti C, tak
// bych to
// > na Vasem miste udelal v době, kdy jste rozmyslel takovy system.
//
//   Vas pristup mi prijde tak trochu "inkvizicni".
[M.P.]

Fakt netusim, v cem je tento MUJ OSOBNI nazor inkvizicni a nebo v cem
diktuji danemu cloveku, jak co ma delat. Prece jsem ta napsal, ze kdybych
byl na jeho miste. Zkuste se prosim zamyslet nad rozdilem mezi prohlasenim a
narizeni. To druhé tam nenajdete.

//   S tim ale jeste nikdo
//   svet nespasil a nic lepsiho nestvoril. Mel by jste vedet, ze
//   jakykoli "diktat" toho co je jedine "spravne" vede akorat do pekel.
[M.P.]

Pro Boha, KDE JSEM mu CO DIKTOVAL, ja uz nemam slov:(((.

A jen tak mimochodem, ona ta demokracie neni vzdy a vsude vhodna.
Nekdy ta nedemokraticka rozhodnuti jsou take dobra a casto i nutna.
- Gregoriansky kalendar
- Soustava SI
- a plno dalsich

Navíc je to jedinny mozny prvek, který tam, kde se nelze skrze hastereni
posunot, umozni postup k nejakemu reseni. Mimochodem, funguje to urcite v
99% firem, na uradech a často i v beznem zivote.

//
// --
//  turby@chips.cz
//