wi-fi zarizeni: ovislink vs. edimax

hwnews.martin.vorel@arms.cz hwnews.martin.vorel@arms.cz
Čtvrtek Červen 30 23:21:52 CEST 2005

POkud z toho clanku vyjmu:
"WDS propojuje přístupové body na stejném kanálu, na jakém připojuje
klienty. Důvod je jednoduchý - přístupové body nemají dvě radiové části a
tak si musí vystačit s prací na jednom kmitočtu. To vede ke snížení
propustnosti a zvýšení zarušení, rychlost jde dolů a to je daň za finanční
i časovou úsporu"

Tak mi to jako duvod staci. Predpokladam, ze zapnutim WDS funkce musi
APcko pocitat i s timto wds provozem. Proto se k jeho bezne rezii musi
pripocist podpora wds...takze v dusledku toho je wds narocnejsi nez bezny
ap provoz.
Ve vasem pripade jste ale AP rezim vypnul. Diky tomu mate tech bajecnych
12Mbits. Otazka je co se tim vypnutim AP rezimu vlastne vypne. Je mozne,
ze to stejne vysila spousty jalovych ramcu. Ale to je jen ma nepodlozena
spekulace. Zkuste schvalne zmerit jak rychle to jede v rezimu ap-client.

 Mozna jen doplnim jeden vseobecnejsi odkaz o wifi:
http://www.lupa.cz/tisk.php3?show=3236
Vic k wds dodavat nebudu... je to okrajova oblast pouziti wifi, vhodna
spis jen na hrani, zadnou extra kvalitu od toho cekat nelze. Byt to vzdy
jde dovest do stavu ze to "nejak" funguje.

Jeste si dovolim malou poznamku:
S wifi se potykam jiz cca 6-7 let.. v podniku kde jsem zamestnan jsou
pomoci wifi pokryty vyrobni haly. Rozvrzeni APcek a peclive pouziti
frekvenci a anten je vyladeno na maximum. I pres to, se u nas wifi
nahrazuje optikou, protoze se na wifi neda absolutne garantovat dostupnost
sluzeb.  A to se uz vse upgradlo na AP2000 a stejne je to des.. wifi je
slepa ulicka pro "business critical" aplikace.
M.