MAX619, PIC16LF88 - záhada hlavolamu

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Červen 30 18:36:00 CEST 2005

Zdravím,

mám takové celkem jednoduché zapojení, které vypadá zhruba takto:

PIC16LF88, MAX619, LCD displej 2x8 znaků a nějaká bižuterie (74HCT164,
74HCT138, pár čudlíků)

PIC je natvrdo napájený ze dvou baterií (2x1.5V) a MAX619 vyrábí +5V pro
zbytek zapojení. PIC má interní hodiny nastavené na 1MHz a krystal 32768
který pohání TMR1.
Jedno tlačítko probouzí PIC ze spánku. Po probuzení PIC jedním vývodem
nahodí MAX619 a tím zapne napájení pro zbytek systému.
Krom toho se systém probudí 1x za sekundu přerušením od TMR1 čítače,
upraví si registry hodin reálného času a zase usne.

Zařízení normálně funguje, ale má to jeden zádrhel. V chodu je odběr
cca. 2mA (což by mohlo být jakžtakž normální). Ale horší je, že když je
zařízení ve SLEEP stavu, tak to žere cca. 680uA, což je brutálně moc,
protože MAX619 je shutdown (měl by žrát méně než 1uA), zbytek zařízení
by měl být odpojený a PIC by taky neměl skoro nic žrát.

Při bližším průzkumu jsem zjistil, že na výstupu MAX619, kde by měla být
0V je v uspaném stavu napětí 2.48V. Což předpokládám dělá v součástkách
nějakou neplechu a zvyšuje se tak odběr proudu. Jenže netuším, kde se
tam to napětí bere, protože podle datasheetu by ten MAX měl v shutdown
režimu odpojovat výstup +5V.

Netuší někdo, kde je zrada ?

Zdraví PavelK