Tak už se blbne nejen v oblasti High-End audio

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Červen 29 08:46:09 CEST 2005

kabel na tahani ethernetu je vyrobeny s hlavnymi poziadavkami lowcost,
lowcost a este lowcost. Pokial vam nezalezi bezchybnom na prenose
kazdeho jednotliveho bitu tak je dobry.
V pripade audia/videa je dolezite aby sa cely datovy tok prenasal
neskreslene a bez chyb, lebo prijimac si musi chybajuce data 'cucat z
prsta'.
Nie som v ziadnom pripade zastancom audiofilov, ale mam nejaku prax v
oblasti profesionalnej zvukovej techniky. Je lepsie pokial ten spoj
funguje dobre, zamedzi sa tym problemom s rekonstrukciou hodin a
podobne, ktore sa daju pocut. Pokial sa bavime o 1m kablu tak to nie je
take kriticke, ale prenasat  rychle data po stratovom vedeni na vacsie
vzdialenosti je trochu 'tricky'. Zaoblene hrany a disperzia na kabli v
dosledku utlmu spravia pekny bordel s ohladom na vernu rekonstrukciu
povodneho digitalneho signalu. Hodiny na vstupe prijimaca sa
rekonstruuju z prijateho signalu, pokial chcete vysoke bitove rozlisenie
musia mat velmi nizky fazovy sum.
Aby som to uzavrel, neviem co je tamten kabel zac, ale _rozumna_
investicia do kvalitnej kabelaze sa vzdy oplati.
b.