paralel vs. serial ATA (tak trochu OT:)

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Úterý Červenec 12 12:54:14 CEST 2005

Pro Vasi predstavu x16 PCI-Express slot ma 2x82 pinu a aby nepadnul dalsi
"argument", umoznuje napajet pridavkou kartu proudem az 60 W. A je koncepcne
Hot-Plug konektorem. Podobne PCI slot Hot-Swap ma az 2x94 pinu. S poctem
pinu to tedy rozhodne nesouvisi. Se seriovosti x neseriovosti jiz vubec ne.
Kouknete sem: http://chemie.pedf.cuni.cz/x/pciexpress_cem_10a.pdf

Hot-plug je opravdu POUZE zalezitosti designu (elektro-mechanicke
konstrukce) konektoru a vec driveru prislusneho OS. Nic vice v tom
nehledejme.

Hezky den, Simon Cihelnik

IMHO to precejen trochu souvisi, u hot-plug zarizeni se predpoklada, ze se
bude odpojovat za chodu a to i dost casto, takze konektor musi byt i
dostatecne mechanicky odolny. Coz napriklad USB konektor je. Paralelni
sbernice ma mnohapinovy konektor a tak je nachylnejsi na poskozeni pri
zapojovani/odpojovani.
P.K.