blikato

Honza jan.kuba@seznam.cz
Pátek Únor 18 22:44:02 CET 2005

Ja s tim "neoperuju" jen tvrdim ze ten cas existuje a je NENULOVY a za
jistych podminek muze vadit . (jak uz jsem psal asi fakt  zrovna ne v
tom usmernovaci pro blikatko)
.....jinak nechci vyvolavat zadny flame ale v tom datasheetu
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat_download/datasheets/1N4148_1N4448_5.pdf
 krom toho casu Trr  je tam hned v zahlavi:
High switching speed: max:.4 ns
Uz to napeti Vfr  o kterem se zminujete  znaci , ze nez ta dioda sepne a
"drzi" tak jak ma ji bude "chvili "taky trvat.
Viz obr.8 zmineneho pdf-ka
Jake to  napeti asi bude dejme tomu pri proudu 1A s hranou 1ns?

Mate nejake zmatene pojmy, 4 ns uvadne u diody 1N4148 je trr -
Reverse Recovery Time, cili cas, za jakou dobu se dioda zavre pri
prechodu do zaverneho smeru, v propustnem smeru byva nekdy udavan
parametr Vfr - Forward Recovery Voltage, coz je maximalni napeti,
ktere se na diode pri nejakych podminkach objevi - vetsinou pri
zapnuti proudu 50mA s hranou 20ns a je mensi nez 2,5V