VKV antena

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Prosinec 20 10:49:32 CET 2005

Nedavno se tady resilo jestli je vhodny zabudovat jednoduchy dipol do zdi a udelat si tak VKV antenu. Ted o vikendu jsem laboroval (predelal jsem konecne ISA radiokartu na LPT port a dal tomu nejakou ucesanejsi podobu) a tak jsem lovil signal. Skoncil jsem s jednoduchou antenou - dva horizontalni draty pripevnene vzadu na skrinove stene, symetrizacni clen (uprimne receno nevim, jestli k necemu pomoh, ale asi je to lepsi) a koaxial k radiu (byvale radiokarte). Subjektivne se mi zda, ze to hralo o trochu lip (min sumu), kdyz to nebylo tak blizko zdi. Hadam, ze v ni jsou nejaky zelezny draty, ktery "zerou" signal.

Nezkoumal jsem delku tech dratu, co tvori dipol, zavisi na tom hodne - ve vztahu k vlnove delce prijimane frekvence?

Mate nekdo nejaky lepsi napad, jak vyresit VKV antenu? Jsem v panelaku v 1. patre a barak je trochu v doliku, cili jsem pomerne nizko.

Takove ty bezne prodavane pokojove anteny - obsahuji neco vic nez obycejnou antenu zkombinovanou se zesilovacem? Nejaky zesilovac taky mam, kdyz jsem ho zaradil mezi antenu a to radio, tak mi to neprislo o moc lepsi.

Jeste me napadlo poridit takovy ten stoceny dipol na VKV, ale zas dopredu nevim, jestli bych si pomoh.

P.K.