ISP a fuses u AVR - was: Stavitele digitronovych hodin...help

Zdenek Aster zdenek.aster@seznam.cz
Sobota Prosinec 10 00:07:01 CET 2005

Lec s Tebou bezvyhradne souhlasim, tak na druhou stranu se mi podarilo
pri programovani AVR odpalit SmartProg, nechci resit proc jak, fakt jsem
s nim nedelal nic zleho, poslal se na opravu, a byl opraven jako v zaruce,
i kdyz by to nevzali jako zaruku tak bych se asi nezlobil, skoda ze jsem
nevidel na firme doklad co s tim bylo, ale mozna to ani nepisou.
Od te doby pouzivam "bazmek" s 244 byl jsem varovan, ze obcas odchazi,
tak jsem ji dal do patice a hle zhruba 2 roky a nikdy jsem ji nemenil a
k plne spokojenosti, takze to proste neplati obecne, asi ty 2% co jsi
napsal,
"bazmeku" chodi k plne spokojenosti.

Zdenek Aster

----- Original Message -----
From: "MK" <info@mcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 09, 2005 7:53 PM
Subject: Re: ISP a fuses u AVR - was: Stavitele digitronovych hodin...help

> Ani nie... Myslel som to seriozne, t.j. aj s popisom co kde a ako a
> preco; ja o tych AVRkach viem primalo aby som do toho brblal... Som si
> myslel, ze ked tolko bastlicov po nich vzdycha a tieto problemy sa v
> kuse opakuju, ze nieco o tom sa uz bude dat niekde precitat...

98% dotazu pri problemu vnika ze 2.5 pricin
1) "bazmek" misto programatoru
1.5) nekorektni chovani OS, LPT portu, driveru a pod pro "ony bazmek"
2) SW, ktere reprezentuje nastaveni "fuses" jinak nez originalni AVRprog,
STK500plugin, ci JTAGplugin
Ten zasadni problem u bodu "2" vznika tim, ze "fuses" jsou programovany do
"0".  Nektere softy vsak reprezentuji checkboxy opacne :-(((

A kdyz uz se "zadari" a "fuses" jsou napalene blbe
- externi hodiny a ISP - nekdy je nutne jit na opravdu nizke frekvence a
tomu prispusobit i hodiny SPI
- JTAG  - pokud je v procesoru a neni zakazany
- pripadne paralelni programator (pri SMD montazi se holt budou muset
naletovat "fousy")

Tim naprosto nejjednodussim zpusobem jak se ale uchranit pred temi 98% je
zacit pouzivat slusny programator. Pri investici jen o par korun vyssi nez
za bazmek na LPT port clovek dostane nesrovnatelne vyssi spolehlivost,
mnohdy i s dalsi "pridanou hodnotou".

Nez zas zacne nekdo frflat
- je to jen rychle shrnuti :-)
- ten FW do MCU v programatoru se necha  napalit u kamarada, .......
- nedelam si reklamu, existuje rada free produktu

S pozdravem
MK