Zdroj PC: Uprava?

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Sobota Srpen 13 21:14:00 CEST 2005

To mate na mysli hlavni trafo na ferit. E jadre, nebo toroidni tlumivku?
Ted jsem chytl sroubovak a jeden ATX zdroj rozebral a to hlavni trafo ma
skutecne + i - usmernovano dvojcestne se stejnych vinuti, akorat jinyma
diodama. Podle me nic nebrani dat na zapornou vetev poradne diody a mit
2x12V se stejnym vykonem. Druha otazka je regulace a musela by se previnout
ta toroidni tlumivka.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of jan.kuba
Sent: Saturday, August 13, 2005 8:48 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zdroj PC: Uprava?

>Ale tohle je naprosty blud, trafo ma dve shodna vinuti. Pokud nahradite
>diody v zaporne vetvi stejnymi jako v kladne,
>premotate prislusne vynuti na vystupnim filtru, tak naprosto nic nebrani
>odebirat stejny vykon v kladne i zaporne sekci.

Tak bludy tu pisete vy - ted tu koukam zrovna na jeden  starsi AT zdroj
co mam na stole k napajeni TRXu a ma  kazdou vetev 12 V vinutou jinym
dratem. zaporna vetev -12V je cca 0,5mm cervenym smaltem. Pro + 12 V je
to tak cca 1mm( zluty smalt) . Stejnym dratem je pak vinuto +5 V ale 3x
paralelne stejnym vodicem . Takze to symetricke vinuti na 12 V jak
pisete neni pravidlo
Honza