Kde koupit tohle: Picotux ?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 1 10:47:08 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 1.8.2005:

> Jako fyzicka osoba to koupim na sve jmeno, a tezko potom budu
> vystavovat nejaky ucetni doklad, zvlaste kdyz jako zivnostnik nejsem
> platce DPH a naklady uplatnuji pausalne. Pokud k tomu dodam puvodni
> fakturu na mne, tezko to bude platce DPH uplatnovat.

Pokud to koupis osobne primo v obchode, tak v podstate bez DPH ani
nekoupis, i kdyby jsi platce byl, protoze logicky obchodnik nema
dukaz, ze to vyvezes do sve zeme. Musis si to nechat poslat a sdelit
sve DIC. Pak ma obchodnik ten dukaz - odeslal to do jine zeme.

Jinak pri te prilezitosti vam reknu jednu zkusenost. Nakupuji
soucastky po celem svete, hlavne v Americe, samozrejme. Nicmene jsem
si nekolikrat vyzadal nejake vzorky u Microchipu a tak jsem chtel take
nejake soucastky nakoupit primo u Microchipu (a ne tedy jen u jejich
distributoru v CR a USA, jako to delam normalne), aby proste primo
videli, ze nejsem prizivnik a take jim davam penize.

No a jake bylo me prekvapeni, ze kdyz jsem se dostal do zaverecne
faze, porad to pricitalo DPH. Tak jsem si uvedomil, ze jsem nikde
nevyplnoval DIC, zacal jsem hledat, pak jsem napsal mail. A oni mi
normalne ti Anglicani suse rekli, ze DPH neodecitaji, ze kaslou na
vsechny zakony EU a at si to DPH pak doluju z anglickeho financniho
uradu, jak chci. Logicky DPH ve vysi desitek/stovek Euro se
jednotlivci nevyplati dolovat z ciziho financaku, protoze s tim je
papirovani jako na kostele, a take nemam naladu zjistovat podrobnosti
a zabyvat se tim, abych pak zjistil, ze po odecteni poplatku zbyde par
susnu...

Tak jsem si stezoval primo v Microchip USA a tam mi napsali, ze proste
zatim to nijak jinak neumeji a smula... Objednavku jsem tedy
neuskutecnil a koupil jsem si to v USA u distributoru. Ale casem jsem
pak stejne v te Anglii nekolikrat nakoupil i s tim neuplatnitelnym
DPH. Pak take meli akci dopravne zdarma, tak jsem jim holt dal vydelat
s tim, ze cast ukradeneho DPH mi nahradilo to dopravne zdarma. Ale
opravdu jsem dost nastvany z toho, ze takhle dotuju spidlu...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz