OT / Re: Banka (bylo - Re: miniLA DPS, soucastky a dalsi :-) )

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Čtvrtek Září 2 15:18:48 CEST 2004

Asi nejlepsi je zridit si ucet venku. Pro ebay.de samozrejme v nemecku.
Nevim jestli jeste plati ohlasovaci povinnost CNB o zrizeni uctu v
zahranici, ale asi ano i kdyz pokud vim, tak na to skoro kazdy kasle.
Na ucet si date vyssi castku a pak jej muzete ovladat pres net.
Nevite nekdo jak je to se zrizenim uctu v nemecku ? Setkal jsem se na netu s
tim, ze chteli trvalou adresu v nemecku. Znamy se mi ptal u RB a tam mu
rekli, ze tu adresu v nemecku mit nemusi. Tak si tim nejsem uplne jist.
Sice predpokladam, ze uroven poskytnutych informaci od urednice v SRN bude
asi vyssi nez u nas, ale co kdyz ne.
Tady jsem se setkal s takovymi nevedomostmi az bludy ohledne plateb do
zahranici, ze jsem tomu ani nemohl uverit.
Nejhorsi to bylo u postovni sporitelny. Po nekolika telefonickych dotazech,
ze opravdu platba do zahranici u nich stoji jen 200 Kc a to i s poplatky
obou bank, mne urednice nechala vse vyplnit a pak po dlouhem hledani v
tluste knize, mi sdelila, ze to ale delaji pouze do jedne jedine banky v
nemecku ! Ta totiz mela v te dobe poplatek 3.5 EUR. Nektere banky v SRN i 12
EUR apod.
Jindra Polivka
jpolivka@mbox.vol.cz

> [...]
>
> - primy prevod na adresu fyzicke osoby loni Ceska sporitelna zrusila, ale
> bylo to velmi levne.
>
> - prevod je nechutne drahy, predevsim u malych castek (< 50 USD) se
> vyslovene nevyplaci. Rychlost take neni zavratna (az 10 dnu, podle
> lokality). Pro vetsi castky je to ovsem nejlevnejsi zpusob.
>
> - pro male castky (< 45 USD, < 40 Euro) se mi nejlepe osvedcilo zasilani
> hotovosti v dopise jako doporuceny dopis. Rekomando je automaticky
pojisteno
> na 1200 Kc, coz je pro me jistota, ze neprodelam a pokud neposilate 20
Euro