OT / Re: Banka (bylo - Re: miniLA DPS, soucastky a dalsi :-) )

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Čtvrtek Září 2 09:09:30 CEST 2004

Taktez jsem kvuli eBay platbam musel hledat levny a rychly zpusob doruceni
plateb do zahranici. Zde shrnuji vysledky, mohlo by to nekomu pomoci:

- slozenkou nelze zaslat, kvuli novym restrikcim posty jiz temer nikam, s
vyjimkou Vietnamu atp. USA, Nemecko, GB, Nizozemi NE.

- WesternUnion seky jsou sice pekne, ale poslat 30 USD vyjde na 600 Kc, coz
me od vyuzivani teto sluzby odradilo.

- IMO seku jsme nekolik poslal. Vyplati se pouze pro vyssi castky (nad 100
USD, ja pouzil nekolikrat pro castky kolem 150 - 200 USD), samotny IMO stoji
asi 500 Kc. Nutno poslat postou, sporitelna za odeslani uctuje nekrestanske
penize.

- primy prevod na adresu fyzicke osoby loni Ceska sporitelna zrusila, ale
bylo to velmi levne.

- prevod je nechutne drahy, predevsim u malych castek (< 50 USD) se
vyslovene nevyplaci. Rychlost take neni zavratna (az 10 dnu, podle
lokality). Pro vetsi castky je to ovsem nejlevnejsi zpusob.

- pro male castky (< 45 USD, < 40 Euro) se mi nejlepe osvedcilo zasilani
hotovosti v dopise jako doporuceny dopis. Rekomando je automaticky pojisteno
na 1200 Kc, coz je pro me jistota, ze neprodelam a pokud neposilate 20 Euro
po 50 centovych mincich :), tak vychazi postovne v rozmezi 45 - 60 Kc, coz
je sluzba rozhodne nejlevnejsi. Doruceni do Nemecka do 4 dnu celkem
pravidelne, do GB do tydne nejpozdeji a do USA mezi 10 - 20 dny (duvod
takoveho rozpeti nechapu, ale nekolikrat jsem jej overil). Z mych 43
transakci jsem 38 platil takto dopisem. Zatim (tuky, tuk ...) se zadny dopis
neztratil a musim rici, ze bez vyjimky byli vsichni prodejci s touto formou
velmi spokojeni. Okradl me naopak jeden American, ktery dostal bankovnim
prevodem 180 USD (prevedeno 30.5.!) a nic jsem od nej nedostal (a dale
nekomunikuje; ohlasil jsem to mj. na eBay, ale bez vysledku ... ).

Hezky den, Simon Cihelnik