Spinany zdroj

Jiri Krul jkrul@seznam.cz
Neděle Říjen 3 00:17:38 CEST 2004

Nechci vam brat iluze, ale realizace proudoveho omezovace pomocu MCU neni
dobry napad,
takovy omezovac bude pomaly (prevod A/D + zpracovani +D/A) zabert relativne
dlouhou dobu. Zdroj by mel prezit i zkrat na vystupu coz je o nekolik radu
rychlejsi proces nez je reakcni cas MCU.
Sam si jiz nejakou dobu hraji se stavbou univerzalniho zdroje rizeneho MCU a
pokud ma jit skutecne o univerzalni (laboratorni) zdroj
musi byt jak regulace U tak I resena ciste analogove tj. MCU pomoci D/A
nastavi pozadovane urovne a veskera dalsi cinnost je na analogove casti
zdroje. MCU dale uz jen pomoci AD prevodniku meri skutecny stav na vystupu
zdroje a pripadne provadi drobne korekce svych pozadavku.
Rozhodujici pro navrh je jake parametry od sveho zdroje pozadujete,
predevsim jde o to jake zvlneni na vystupu  je pro vas jeste prijatelne,
jakou filtracni kapacitu na vystupu tolerujete, Pokud mate vysoke pozadavky
tak se drive nebo pozdeji dostanete ke koncepci nejaka predregulace +
linearni regulator. Nasledne zjistite, ze je plny internet konstrukci a
teorie o PWM a vim ja jake regilaci, ale na solidni informace nebo
konstrukcni reseni linearniho regulatoru nenarazite. Nepocitam-li dve nebo
tri notoricky zname konstrukce, kterere se v drobnych modifikacich objevuji
snad uz od seddesatych let.