Spinany zdroj

MK info@mcu.cz
Sobota Říjen 2 17:58:23 CEST 2004

> sice nejsem MK, ale pokud ma mit zarucena jista dynamika proudoveho omezeni,
> tak bych to urcite neresil merenim pres MCU (cesta: AD->zprac. a
> vyhodnoceni->PWM-> ...) no asi to bude s dynamikou mizerny, teda zalezi jake
> jsou vase pozadavky na dynamiku. Schema pana MK tady asi nikde neni :)) ale
> pokud zakladem bude klasicky lin regulator, bude regulace U i I obsahovat
> zpetnovazebni smycku s nejakou operac. siti, a pomoci PWM bude vytvaret jen
> napeti primo umerne pozadovanemu U a I. Urcite je spise sikovne pokud je do
> MCU implentovan V-metr a A-metr

Presne tak, proudove omezeni je resene v linearni casti zdroje. To, ze predregulator
je rizeny ATmegou je spise z nouze cnost pro zjednoduseni obvodu.
Do ATmegy je zavedeno napeti za lin. regulatorem a pred nim.
Jednoduchy PID algoritmus se snazi udrzet konstantni rozdil cca 2-3V, teoreticky by stacilo cca 1V,
ale regulacni smycka je resena SW a tedy neni schopna rychle reakce na skokove zmeny.
Kulantnejsi by bylo resit predregulaci ciste analogove a MCU pouzit pouze pro nastavovani
a mereni U a I

S pozdravem

Milan Kostomlatsky
Belcicka 14