Prenos videosignalu - jak a cim realizovat?

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Květen 31 22:31:09 CEST 2004

1. No, já jsem měl u starého SAPI 1 připojenou druhou televizi přes cca 30 m
volného páru telefonního kabelu. A ten signál ani nebyl symetrický. Po
ostatních drátech šlo ovládání relátek a ani se to nerušilo. Aby to chodilo,
musel jsem kabel na obou koncích přizpůsobit.
2. Známý dělal dřív u spojů a jak se asi dřív dělaly rozhlasové přímé
přenosy? Signál se namoduloval na nějakých 500 KHz (vím, je to méně než
potřebuje video), signál s úrovní cca 10V se napral do telefonní linky, na
poště se vedení odpojilo od ústředny a připojila se tam druhá (přijímací)
bedna. Dál už to šlo po širokopásmových trasách (na KNK12 jeden rozhlasový
kanál místo 4 telefonních). Nebyly problémy s přeslechy a dokonce na těchto
kmitočtech už ani nerušilo prskání z relátek. Fungovalo to prý na jakémkoliv
kabelu do několika km, jen nesměl být pupinovaný. Takže možná by to cesta
byla: hodně zesílit, hodně přikorigovat vyšší kmitočty a ono z toho snad
něco na druhé straně vyleze. Ale mnohem lepší by bylo dát ještě po cestě
zesilovače.

----- Original Message -----
From: <jozem@volny.cz>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Monday, May 31, 2004 9:40 PM
Subject: Re: Prenos videosignalu - jak a cim realizovat?

Telefonni zvonkace maji leckde opravdu trochu jine paramery, nez
ethernetovy kabel. Leckde jsou i trochu "prekrutene". To je
zkusenost panelakoveho cloveka. Jsem rad, ze mi internet uz jede
po koaxu a ne po zvonkacich nejmenovaneho operatora. Tech 20 kilo
za sekundu fakt nebylo nic moc. Zkusit se da vsechno, ale moc
velkou nadeji bych tomu nedaval.

Josef