Zase nejaky zazrak?

Jiří Krul jkrul@seznam.cz
Pondělí Květen 31 10:23:20 CEST 2004

Panove kdyz uz tlachme o jaderne fyzice tak by to chelo si neplest pojmy jako stepeni jader a slucovani jader (jaderna fuze).
Pri stepeni vznikaji z jednoho tezsiho atomu dva lehci
Pri slucovani vznika ze dvou lehcich jedno tezsi.

Tak ze pokud rozbijete atom vodiku muzete ziskat elementarni castice, ale nevznikne vam zadny dalsi prvek, ktery by mohl mit nejaky polocas rozpanu natoz mensi nez uran , pro zajímavost polocas rozpadu uranu 238 je 4.47 miliardy let :-))))

  ----- Original Message -----
  From: mjfox@centrum.cz
  To: [HWnews]
  Sent: Monday, May 31, 2004 10:05 AM
  Subject: Re: Zase nejaky zazrak?

  Matne se mi vybavuje (zrejme z hodin fyziky), ze pri stepeni lehkych jader (coz je i vodik) zas tolik zareni nevznika (bude mit zrejme mensi polocas rozpadu nez uran).

  Stepeni vodiku (nebo helia, certvi) probiha i uvnitr Slunce (potazmo kazde hvezdy) a vedci maji za to, ze az se jim podari spustit a bezpecne udrzet podobnou reakci, tak se tim vyresi celosvetova energeticka potreba.

  P.K.