meziprocesorova komunikace

Wek wek@evona.sk
Středa Květen 26 14:17:46 CEST 2004

> Samozrejme to muze byt cokoliv ale je dobre, aby to bylo definovano, takze
> moje veta mela znit "...dummy byte, napr. 0xff...". Jinak proc zrovna 0xff
> je odpoved jednoducha, odpovida to trvale log. 1 na datech a pokud se dela
> SPI kdy data in i out jsou spojena do jednoho vodice a vyuziva se open-drain
> s pull-up vystupu je to jedina moznost jak cist data ze slave.

Hej, ale to IMHO u AVR, kde je MISO a MOSI oddeleny pin, a je to vsetko v
ramci 1 dosky, nema zmysel. Na druhej strane, ak je to na 1 pine, u MCU sa
snad jedna o bit-bang, tam zasa nema zmysel pojem "vysielat, kym cakam na
prijimanie".
A ak uz som "hnidopich", tak poriadne: aj u spojenych MISO a MOSI u AVR by som
nepouzil MOSI ako pullupovany opencollector vystup, ale by som mu otacal smer
podla potreby.

Inak ja osobne by som v tomto pripade, ak treba viac-menej rovnocennu
komunikaciu, radsej siel aj do SW UARTov, hoci aj len s jednoduchym
vzorkovanim, ked je to na doske - povodny dotazovatel pise, ze ma prerusenia a
timery volne.
Pochopitelne ak nejde o nejake velke rychlosti apod.

No a ak sa ma jednat vyslovene o presne definovany protokol otazka-odpoved
medzi zariadeniami, kde je jasne, kto je panom, tak tu tusim p.Andel uz
navrhol riesenie s 1 vodicom, naco to komplikovat s nejakym SPI...

wek