Regulace DC motoru stridou

Danhard danhard@volny.cz
Úterý Květen 25 20:46:11 CEST 2004


Separately Excited drive Motor (SEM) - motor s oddelenym buzenim

Danhard
--------
Dík za vysvětlení,
já si do teď myslel že na vinutí působí elektrodynamická síla, a ne že se
přitahuhjí póly statoru a rotoru. Ale ono
obojí dá možná stejné výsledky. Nicméně ta elektrodynamická síla se
integruje podél obvodu rotoru překrytého
pólovým nástavcem, a na nějakém střídání pólů by nemněla záviset.
Jestli dobře rozumím vašemu příkladu od vysokozdvižných vozíků. tak tam není
vnější tlumivka. A jak vypadá stator,
je z plechů?
A co je to ten SEM motor?
Lubor
----------
Od: Krucinsky Ladislav
Odesláno: 25. května 2004 12:05
Komu: [HWnews]
Předmět: RE: Regulace DC motoru stridou

Připojím něco málo:
Počet kartáčů představuje kompromis mezi cenou, proudovým zatížením a
záběrovým momentem (čtyři kartáče = točíte rotorem "dvěma rukama" proti
sobě - vzniknou dva páry pólů které se přitahují / odpuzují). Více pólů
ztrácí smysl vzhledem k uplatnění záběrového momentu a problémům s komutací
(pozor - neplést s krokovým motorem, tam není komutátor).






Další informace o konferenci Hw-list