Regulace DC motoru stridou

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Úterý Květen 25 17:16:38 CEST 2004


Dík za vysvětlení,
já si do teď myslel že na vinutí působí elektrodynamická síla, a ne že se přitahuhjí póly statoru a rotoru. Ale ono
obojí dá možná stejné výsledky. Nicméně ta elektrodynamická síla se integruje podél obvodu rotoru překrytého
pólovým nástavcem, a na nějakém střídání pólů by nemněla záviset.
Jestli dobře rozumím vašemu příkladu od vysokozdvižných vozíků. tak tam není vnější tlumivka. A jak vypadá stator,
je z plechů?
A co je to ten SEM motor?
Lubor


----------
Od:	Krucinsky Ladislav
Odesláno: 	25. května 2004 12:05
Komu:	[HWnews]
Předmět: 	RE: Regulace DC motoru stridou

Připojím něco málo:
Počet kartáčů představuje kompromis mezi cenou, proudovým zatížením a záběrovým momentem (čtyři kartáče = točíte rotorem "dvěma rukama" proti sobě - vzniknou dva páry pólů které se přitahují / odpuzují). Více pólů ztrácí smysl vzhledem k uplatnění záběrového momentu a problémům s komutací (pozor - neplést s krokovým motorem, tam není komutátor). 




Další informace o konferenci Hw-list