ADSP moduly

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Květen 11 00:03:52 CEST 2004

Pre veci od analog devices mame vsetky vyvojove kity a velmi nadupanych
kolegov. Navyse na procesory od Texasu som pococul len to najhorsie :-)
(osobnu skusenost nemam). Nevravim, ze 600MFLOPs co ten procesor
poskytuje vyuzijem, ale z hladiska pohodlia vyvoja je lepsie pouzit
floating-point procak novsej generacie, aby sa nemuselo o 2 roky vsetko
vyhodit a robit na novej architekture.
Mame s tym neuveritelne problemy, lebo veci velmi rychlo moralne
zastaravaju a nie su dalej podporovane - napriklad cele PLC automaty,
alebo FPGA, DSP a ina logika. Cely system ma zacat bezat v roku 2006,
vyvija sa uz par rokov a uz teraz mame problemy kupit rovnake PLC ako su
pouzite v prototype. Potom sa musi menit software a vyzera to ako teraz,
ze uz tyzden nevedia nahodit urychlovac, lebo su nekompatibilne verzie.
Bohuzial sa to stalo v tom uplne prvom, ktory krmi vsetky ostatne takze
stoji cely CERN :-)
Okrem toho su problemy aj s obycajnymi tranzistormi - ja konkretne
akurat riesim ako nahradit tranzistory v 200W/400MHz budicoch, maju uz
asi 10 rokov, postupne odchadzaju a na trhu uz proste niesu :-) Sere ma
ze uz ani motorola nepodporuje svoje vlastne produkty. A uz ani
nehovorim o elektronkach, tam su nekonecne problemy. 1.2MW klystron
ktory stal pred 3 rokmi 250.000EUR teraz stoji 450.000 a Thales hovori
ze sa idu na ich vyrobu vykaslat uplne.
b.