[HWnews] Precizni napetim rizeny zdroj proudu ?

Snail Instruments snail@iol.cz
Úterý Březen 30 08:32:56 CEST 2004

> Zkousel jsem obvod simulovat s BS170 a celkem to chodilo, ale asi budou i
> vhodnejsi tranzistory a OZ.
>U MOSFET tranzistoru bude asi problem predevsim s prosakovanim proudu z G ?

U MOSFETu je hradlo izolovano vrstvickou SiO2, takze toho proudu prosakuje docela malo. Ostatne od toho je ten OZ, aby nastavil napeti hradla takove, ze soucet proudu Ids a Igs zpusobi na prislusnem odporu stejny ubytek, jako napeti nastavene na neinvertujicim vstupu.

Ale hlavni problem jste tak trochu zametl pod rohozku konstatovanim "I pro jednotlive rady se snima na serii odporu (10mA az 10nA)." Prave prepinani odporu je ta prislovecna osina vetknuta do hyzde :-)

J. Hanzal