Robot Karel - brain storming

Reich Jiri jiri.reich
Středa Březen 17 14:52:49 CET 2004

Dobry den,
Sever by sel indikovat busolou a polohu rucky snimat optozavorou,
slozitejsi, funkcni reseni mam na http://www.volny.cz/jreich/kompas.htm
S pozdravem
Jiri Reich

----- Original Message -----
From: "Snail Instruments" <snail@iol.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Sunday, March 02, 2003 9:42 AM
Subject: Robot Karel - brain storming

> To jsem takhle jednou v nedeli nemel co na praci, tak me napadlo udelat
robota Karla v realu.

> Program by se interpretoval v PC a robotovi by se posilaly zakladni
prikazy. Robot by zpatky posilal informace o zdi, znacce a severu. A take
dokonceni pohybu...

> Mechanicky vozitko se dvema krokovyma motorkama, mozna by se dal castecne
vyuzit Merkur. Robot by jezdil ve meste ohranicenem drevenymi kvadriky.
Prenos prikazu z PC pres RF moduly 433MHz, nebo infra. Detekce zdi by byla
IR-LED + IR prijimac vpredu ve smeru jizdy. Napad ma ovsem par mezer.

> Robot by pri pohybu spolehal na krokove motory, nemel by zadnou zpetnou
vazbu o skutecne poloze.

> Jak detekovat sever.
>
> Jak pokladat (a detekovat) znacky. Napadlo me, ze by podklad mesta byl
treba z mlecneho plexiskla a pod kazdym ctvereckem by byla ledka, ktera by
se rozsvitila (opet treba pres IR nebo RF). Jenze ve meste 10x10 ctverecku
je vsechno krat 100, to je hned z kazde desetikacky tisicovka... Mozna kdyby
mesto melo take svuj prijimac, rozsvitilo by prislusnou LED na prikaz Karla.