Dlouhe deleni na x51

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:53:44 CET 2004

>No mozna bude lepsi,kdyz napisu k cemu to ma byt a treba nekoho napadne
>jeste lepsi reseni celeho problemu. Jde o mereni rychlosti pomoci 2 IR
>zavor. Pri preruseni prvni se spusti timerak a pocita dokud neni prerusena
>druha. Tak zmerim cas na zname draze a potrebuju spocitat rychlost. Ta bude
>1-99km/h (dvoumistny displej).

Jestlize ma byt vysledek jenom dvoumistny (7 bitu) neni potreba pocitat s 16 bitovou presnosti. Nejspis bude stacit deleni 16/16. Abychom zachovali presnost pri vyssich rychlostech, mel by byt nejkratsi namereny cas alespon 100 pulsu, radeji vice. Rekneme 256 pulsu pri 99km/h. Pri 1km/h to bude 25344 pulsu. Rovnice bude rychlost[km/h]=25344/cas. Vzdalenost zavor je ted treba naraficit tak, aby pri 1km/h trval prejezd mezi zavorami 25344 pulsu casovace.

J. Hanzal