Dlouhe deleni na x51

Lukas Burda burdal1
Středa Březen 17 14:53:44 CET 2004


A proc vam vlastne vadi ty slozite rutiny?? Ten procesor bude delat
jeste neco jineho? Pokud merite rychlost koule v bowlingu, tak i kdyz
jsem prosel uz dost bowling baru, nikde sem nevidel ze by meli tak
rychly pocitani kuzelek, aby 51 mezitim nestihla jedno sebedelsi deleni.

Lukas

ps: doufam ze mi nikde neco neuniknulo



LK> At 13:07 8.2.2003 +0100, Vaclav Danecek wrote:
>>A kdyz udelate normalizaci  posunem, tak vam bude stacit deleni DIV16 z
>>http://www.mcu.cz/modules/news/article.php?storyid=298

LK> No mozna bude lepsi,kdyz napisu k cemu to ma byt a treba nekoho napadne
LK> jeste lepsi reseni celeho problemu. Jde o mereni rychlosti pomoci 2 IR
LK> zavor. Pri preruseni prvni se spusti timerak a pocita dokud neni prerusena
LK> druha. Tak zmerim cas na zname draze a potrebuju spocitat rychlost. Ta bude
LK> 1-99km/h (dvoumistny displej). Problem je v tom,ze potrebuju mit u Atmelu
LK> krystal 11.0592 kuli seriaku. A taxme s kolegou premysleli,jak daleko dat od
LK> sebe zavory abychom meli co nejjednodussi  vypocet. Nase uvaha je takova:Pri
LK> rychlosti 1m/s musi za 1000 tiku timeraku ujet vzdalenost 1.085 metru. Abych
LK> nemusel delit 1000,ale 1024 (shr 7) tak jsme udelali 1.085*1.024 =1.111
LK> metru. A abychom si zjednodusili prepocet m/s -> km/h  zmensili jsme
LK> vzdalenost zavor: 1.111/3.6=0.3086 metru. Algorytmus jsme si pro kontrolu
LK> odladili v Pascalu na PC. Tady je:

LK> *************************************
LK> program KUZELKY;

LK> {$E+}{$N+}
LK> uses crt;

LK> const krystal=11059200;
LK>       dist=0.3086419753;

LK> var speed:real;
LK>     tik:real;
LK>     cas:real;
LK>     poctik:longint;
LK>     pom,pom1:WORD;

LK> begin
LK> repeat

LK>  write('Zadej rychlost koule v km/h: ');
LK>  readln(speed);
LK>  tik:=1/(krystal/12);
LK>  writeln('1 Tik (sec): ',tik:1:16);
LK>  cas:=dist/(speed/3.6);
LK>  writeln('Cas v sec: ',cas:1:8);
LK>  poctik:=round(cas/tik);
LK>  writeln('Pocet tiku: ',poctik);

LK>  pom:=poctik shr 7;
LK>  writeln('Pocet tiku / 128: ',pom);

LK>  { krat 1024 (pro zvyseni presnosti v celych cislech) a krat 1000 (nevim
LK> proc)}
LK>  { nekde to litalo o 1000, mozna kvuli prevodum us -> ms -> s nebo m -> km
LK> nebo nevim }
LK>  pom:=1024000 div pom;
LK>  writeln('1 / pom: ',pom);

LK>  { slozeni pom shl 3 (jak bylo) a nasledne shr 10 (kvuli predchozimu
LK> nasobeni 1024)}
LK>  { pom:=pom shl 3;}
LK>  { pom:=pom shr 10;}
LK>  pom:=pom shr 7;      { pom/128}
LK>  writeln('Na displeji: ',pom);

LK>  port[$378]:=255;
LK>  port[$378]:=254;
LK>  delay(1);
LK>  port[$378]:=255;
LK>  delay(round(cas*1000)-1);
LK>  port[$378]:=255;
LK>  port[$378]:=253;
LK>  port[$378]:=255;

LK>  until speed=0;
LK> end.
LK> *************************************

LK> Jestli ma nekdo lepsi napad jak zmerit rychlost,budu velice rad za kazdou
LK> radu. Diky...
LK> S pozdravem           with best regards
LK> ------------------------------------------------------------
LK>                  EZA-TV Vrchlabi
LK>     Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
LK>     Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
LK>     543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
LK>     Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv
LK>  ------------------------------------------------------------




Další informace o konferenci Hw-list