Re(2x): Ccko & Other - bylo:Kniha Udelejte si z PC

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:07 CET 2004

>1) C je programovaci, ne studijni jazyk, takze zdrojaky v C jsou
>primarne urceny k prelozeni a vytvoreni spustitelneho kodu - neni
>to ctreni pro ty, kteri C neumi. Doufam, ze v ostatnich jazycich je tomu
>taky tak.

Nevim co jste tim chtel rict....??? Jde o to, ze kdyz se kouknete na vetsinu
zdrojaku z ostatnich jazyku nedela vam problem pochopit o co jde. Kdyz
nekomu predlozite vysoce sofistikovane napsany kod z C tak z nej bude
vetsinou zmaten.

>2) C neni problem se naucit - ale neda se to ctenim zdrojaku, musi se na
>to systematicky, doporucuji Pavel Herout - Ucebnice jazyka C,
>nakladatelstvi Kopp, za cca 150,- Kc. Da se precist za tyden.
>Pokud se nekdo podle teto knihy C nenauci, znamena to, ze C neni pro nej
>- je urceno predevsim pro profesionalni programovani.

Reagujete jako kdyz Vam nekdo kope do hracky na piskovisti. :-)
Nikdo netvrdi, ze je Ccko spatny jazyk. Jen tvrdim, ze je ve srovnani s
ostatnimi jazyky obtizne naucitelne a na prvni pohled nesrozumitelne. Jinak
nevim co se lze naucit z knihy za 150Kc mozna ze ty zaklady syntaxe a par
zakladnich knihoven, ale vic asi nic. Kolik ma ta kniha vubec stran?

Otazka profesionalniho programovani - co si pod tim predstavujete?
Znam firmy, ktere pisou v C a programy, ktere nam od nich chodi, jsou vysoce
neprofesionalni. Stejne tak znam i zahranicni firmy, ktere jedou vyhradne
pod VB.

Nemyslite, ze otazka profesionality je predevsim v cloveku, ktery ten
program pise? Zacina to uz ve vyberu vhodneho nastroje ktery pro dany
problem pouzije a konci je zkusenostmi.

>Presne tak, VB je urcen na male aplikace, ktere si v nem zbastli
>i zdatnejsi uzivatel. Rozhodne bych ale VB nepouzil na zadny vetsi
>projekt.

Na opravdu velke projekty nemusi byt vhodne ani Ccko (pokud si ho nevyzada
nejaka zasadni otazka treba rychlost, spec hardware atd. pak je to ale dost
tezka drina).
Napr. v aplikacich ktere jedou napojeny na velke DB mne nezajima vetsinou
ani rychlost a ani velikost vysledneho exe nebo dll, ale to jakym zpusobem
ukociruji stovky oken, datareportu, datovych objektu atd. ktere v aplikaci
jsou. Kdybych u nich mel jeste hlidat jestli se mi spravne uvolnuji z
pameti, hlidat na ne pointery a dalsi veci z meho pohledu nezajimave, to
bych rozhodne nechtel.

RadekCX