Re(2x): Ccko & Other - bylo:Kniha Udelejte si z PC

Pavel Chromy mac
Středa Březen 17 14:27:57 CET 2004

On Tue, 15 Jan 2002 vicek.radek@ozjc.cpost.cz wrote:

> Nevim co jste tim chtel rict....??? Jde o to, ze kdyz se kouknete na vetsinu
> zdrojaku z ostatnich jazyku nedela vam problem pochopit o co jde. Kdyz
> nekomu predlozite vysoce sofistikovane napsany kod z C tak z nej bude
> vetsinou zmaten.

Chtel jsem tim rict to, ze programovaci jazyk rozhodne neslouzi ke
zdokumentovani algoritmu pro jine programatory. Slouzi k programovani,
takze to, ze se ze sofistikovaneho kodu v C neda na prvni pohled
pochopit neni argument - k tomu slouzi dokumentace a pripadne komentare.

> Reagujete jako kdyz Vam nekdo kope do hracky na piskovisti. :-)
> Nikdo netvrdi, ze je Ccko spatny jazyk. Jen tvrdim, ze je ve srovnani s
> ostatnimi jazyky obtizne naucitelne a na prvni pohled nesrozumitelne. Jinak
> nevim co se lze naucit z knihy za 150Kc mozna ze ty zaklady syntaxe a par
> zakladnich knihoven, ale vic asi nic. Kolik ma ta kniha vubec stran?

Ehm - a obsahuje snad standard jazyka neco jineho?
Naucite se z toho kompletni syntaxi a nejake ty standardni knihovny,
co potrebujete vic? Ma snad ucebnice jazyka obsahovat popis knihovnich
funkci? K tomu jsou dokumentace knihoven.
Ta kniha ma 250 stran A5, a je psana tak srozumitelne, ze ji musi
zvladnout precist prumerne inteligentni simpanz - pritom se z ni skutecne
naucite C.

> Otazka profesionalniho programovani - co si pod tim predstavujete?

> Nemyslite, ze otazka profesionality je predevsim v cloveku, ktery ten
> program pise? Zacina to uz ve vyberu vhodneho nastroje ktery pro dany
> problem pouzije a konci je zkusenostmi.

Obracite implikaci - to je ale laciny trik.
Nepsal jsem, ze profesionalove programuji v C, ale ze C je urceno
profesionalum, to znamena, ze neni pro amaterske programatory.

> Na opravdu velke projekty nemusi byt vhodne ani Ccko (pokud si ho nevyzada
> nejaka zasadni otazka treba rychlost, spec hardware atd. pak je to ale dost
> tezka drina).

To jsem taky netvrdil.

> Napr. v aplikacich ktere jedou napojeny na velke DB mne nezajima vetsinou
> ani rychlost a ani velikost vysledneho exe nebo dll, ale to jakym zpusobem
> ukociruji stovky oken, datareportu, datovych objektu atd. ktere v aplikaci
> jsou. Kdybych u nich mel jeste hlidat jestli se mi spravne uvolnuji z
> pameti, hlidat na ne pointery a dalsi veci z meho pohledu nezajimave, to
> bych rozhodne nechtel.

V poradku, u takoveho nasazeni to "velke" programovani udelali uz
programatori databazoveho enginu.

	Pavel Chromy