Jakou tlumivku pro spinany zdroj

Horáček Oldřich Ing. Oldrich.Horacek
Středa Březen 17 14:36:02 CET 2004

P?i volb? tlumivky je samoz?ejm? dobr? se ??dit radami v?robce obvodu.
Obecn? lze v?ak ??ci, ?e vy??? hodnoty induk?nosti sni?uj? v?stupn?
zvln?n?, ztr?ty v j?d?e a umo??uj? odeb?rat ze zdroje vy??? proud. Z
hlediska krytick?ch parametr? pro v?b?r je nejd?le?it?j??, aby se
pou?it? tlumivka nedostala proch?zej?c?m proudem do saturace. S
velikost? induk?nosti tak? velmi souvis? provozn? re?im DC/DC
regul?toru. M?m t?m na mysli diskontinu?ln? m?d, kter? nastane p?i
men??m odeb?ran?m proudu a men?? induk?nosti. Pak v?stupn? tranzistor
sp?n? pouze "ob?as", proto?e nap?t? na v?stupu je st?le dostate?n?, a
zv??? se v?stupn? zvln?n?. N?kdy se toho re?imu vyu??v? pouze pro hrubou
?pravu vstupn?ho nap?t? a n?sledn?m za?azen? stabiliz?toru s v?t??m
SVRR. Nap? MC34063A lze provozovat i s induk?nost? 22uH a pak tam d?te
n?jak? stab. od ST.
Pokud m?te ze zdroje garantovan? minim?ln? odb?r, pak je mo?n?
induk?nost sn??it - podrobnosti jsou jist? v datasheetu. S odporem c?vky
bych si v prvn? f?zi hlavu moc ned?lal, ?ekl bych, ?e to souvis? sp??e s
??innost? a celkov?mi ztr?tami. Pokud m?te m?lo m?sta, doporu?uji p?ej?t
na vy??? frekvenci. Induk?nosti pak vych?z? velmi mal? 5-22uH (500kHz),
nejsou u? d?le?it? hlavn? parametry sou??stek, ale sp??e jejich
parazitn? vlastnosti, ale v sou?asn? dob? je dost kvalitn?ch sou??stek
pro dobr? kompromisn? ?e?en?. U coilcraftu dostanete 20ks vzork? zdarma,
distributor je elsou.cz, podobn? d?l? i pmec.cz.
Old?ich Hor??ek