jeste jednou ultrazvukove piezomenice :)

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:08:55 CET 2004

Zdravim,

  reseni bz melo byt uplne jednoduche: staci klasicky 3f. asynchronni motor
s kotvou nakr?tko prislusneho vykonu. Na jeho svorkovnici pripojite
kondenzatory (nutno vyzkouset potrebnou kapacitu). Po roztoceni externim
zdrojem mechanicke energie (benzinovy motor) se vlivem remanentniho ( a
kondenzatoru) magnetizmu sam nabudi. Pokud by se tak nestalo ( maly
remanentni magnetizmuz) je mozno civky statoroveho vinuti, pred pouzitim
jako generator, pripojit na zdroj ss. proudu a magneticky obvod motoru
zmagnetovat. Vystupni frekvence je dana otackami f = (n*p)/60( nutno
stabilizovat otacky benz. motoru) a vystupni napeti je urceno vinutim a
zatizenim Ui = B*l*v. Benzinovy motor dodava energii pro cinny vykon a
vinuti motoru s pripojenymi kondenzatory je zdrojem nezbytne jaloviny. U
generatoru pripojenych k siti (male vodni elektrarny) je frekvence
automaticky synchronizovana se sitovym kmitoctem ( pomoci skluzu) a vykon
dodavany generatorem je zavisly na otackach.
 Je to jen teorie, ale tak nejak by to mohlo byt. Prakticke zkusenosti
nemam. Podobne tema se tu uz resilo tak se mozna nejaky praktik ozve. Doufam
ze jsem trochu pomohl.
S pozdravem Petr