NiMh provoz

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:06:51 CET 2004

    Jako u vetsiny veci, i zde plati, ze vseho s mirou. Takze
otimalni je pouzivat akumulatory beznym zpusobem,
vybijet spise mene a nabijet pri jakekoli prilezitosti,
nechavat zapojene v zasuvce. Jednou za cas (1 az 2 mesice)
provest ozivovaci cyklus s vybitim az do samocinneho
vypnuti notebooku.
   Pri nabijeni vetsim proudem se nabije rychleji, ale mnozstvi
ulozene energie bude o neco nizsi, nez pri mensim proudu,
protoze se akumulator drive chova jako nabity. Rozdil
0,2 a 0,5 C ale neni zas az tak zasadni, takze energie se
nebude lisit o vice nez 20 %. Podobne, jako uplne
cyklovani, i nabijeni velkym proudem ma sva pro a proti:
Prispiva k udrzovani nizkeho odporu, ale akumulator take
vice opotrebovava. Takze jako obvykle, nejlepe stridat
oba zpusoby.
    Obcasne nekolikaminutove prebijeni po zapnuti neuskodi,
pokud ovsem pocet techto prebijeni nebude mnohonasovne
vyssi, nez pocet vybijeni. Jestlize naprilad notebook kazdy den
nesete do prace a zas domu a na obou mistech zapojite do zasuvky,
pak to muze dost vadit. Pokud jej ovsem zaroven nekolikrat tydne
zapnete z baterek treba pri cekani v kolone, tak bude vliv prebiti
zanedbatelny.
    Pri trose snahy lze akumulator zlikvidovat i za rok, jestlize se
k nemu chovate lepe, muze zustat pouzitelny i 3 pres roky.
Pavel Hudecek

From: "buchta" <buchta@compelson.cz>
| Nedavno zde probehla diskuze o rezimu provozu NiCd a NiMh aku,
| nepostrehnul jsem ale jednoznacny zaver. Pokud ma nekdo zkusenosti,
| pak bych rad zjistil, za jakych podminek se nejvice prodlouzi zivotnost
| aku NiMh v notebooku. (spotreba je cca 0.5C) Tzn. jestli:
| - zcela vybijet a nabijet
| - zda a jak moc vadi obcasne/stale neuplne vybijeni
| - zda vadi preruseni nabijeni (a pripadne vybiti z tohoto stavu)
| - Zda je lepsi nabijet vypnuty (cca 0.5C) nebo pri zapnutem (cca 0.2C)
| - Pokud je aku nabit, pak jsem si vsiml ze pri pripojeni do site vzdy
> [...]
|- kdy zacne rapidne klesat kapacita (pocet cyklu nebo cas)?