NiMh provoz

Ondrej Tesar - Boza boza1
Středa Březen 17 12:06:50 CET 2004

Dostal jsem NB s vadnou NiMH baterkou. Tak jsem ji zkousel nabijet a
vybijet. Jeji vybijeci proud se sice asi po 5ti cyklech vyrazne zvedl,
ale nedostal jsem se nad 0,5A do 12ohm odporu. To pro provoz NB
nestacilo. Tak jsem koupil nove.
Chtel jsem NiCd, ale ty meli s vyrazne nizsi kapacitou (1600mAh)
oproti NiMH 3800mAh pri srovnatelne cene. Takze jsem vzal nakonec
NiMHy. Prodavac v GESu mi rikal, ze
je hlavne nemam prebijet, a kdyz je budu cyklovat, tak je nemam
vybijet az do dna. Mam je tam zatim par tydnu, tak jsem zvedavy, jak
dlouho mi vydrzi.

Ondrej Tesar

b> Zdravim
b> Nedavno zde probehla diskuze o rezimu provozu NiCd a NiMh aku, nepostrehnul jsem ale jednoznacny zaver. Pokud ma nekdo zkusenosti, pak bych rad zjistil, za jakych podminek se nejvice prodlouzi
b> zivotnost aku NiMh v notebooku. (spotreba je cca 0.5C) Tzn. jestli:

b> - zcela vybijet a nabijet
b> - zda a jak moc vadi obcasne/stale neuplne vybijeni
b> - zda vadi preruseni nabijeni (a pripadne vybiti z tohoto stavu)
b> - Zda je lepsi nabijet vypnuty (cca 0.5C) nebo pri zapnutem (cca 0.2C)
b> - Pokud je aku nabit, pak jsem si vsiml ze pri pripojeni do site vzdy nabiji nekolik minut, nez na to prijde. Vadi to ?
b> - Odejde driv "casem" nebo poctem cyklu (tzn. jestli ma cenu setrit cykly, nebo jestli za ~2 roky se stejne vyhodi)?
b> - kdy zacne rapidne klesat kapacita (pocet cyklu nebo cas)?

b> Predem diky za kazdou informaci, myslim ze to bude zajimat vice ucastniku.